بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22406
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 3 آبان 94 11:40 ب.ظ

پیشنهاد تعطیلی ۹ مرکز علمی کاربردی استان بوشهر لغو شد+ تصویر

وزارت علوم در پی تعهد مراکز ۹ گانه علمی کاربردی استان بوشهر جهت رفع نواقص و ارتقای کیفیت آموزشی، پیشنهاد قبلی اش برای تعطیلی یا محدودیت فعالیت آنها لغو کرد. به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس، چهارم مهرماه سالجاری بود که «زکایی رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم» طی […]

وزارت علوم در پی تعهد مراکز ۹ گانه علمی کاربردی استان بوشهر جهت رفع نواقص و ارتقای کیفیت آموزشی، پیشنهاد قبلی اش برای تعطیلی یا محدودیت فعالیت آنها لغو کرد.

به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس، چهارم مهرماه سالجاری بود که «زکایی رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم» طی نامه ای خطاب به «مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی این وزارتخانه»، با اشاره به گزارش هیات نظارت دانشگاههای استان بوشهر درباره ۹ مرکز علمی کاربردی، پیشنهاد اعمال محدودیت هایی را برای آن ها ارائه کرد.

دلیل این اقدام افت سطح مراکز مذکور در بوشهر بوده که براین اساس پیشنهاد تعطیلی، عدم تخصیص رشته یا محدودیت دانشجو در خصوص آنها ارائه شد.

رسانه ای شدن این نامه توسط «خلیج فارس»، بازتاب زیادی داشت و پس از آن روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان نیز اعلام کرد که «ملاک عمل در این خصوص، شورای نظارت دانشگاهها مستقر در وزارت علوم است که تاکنون ابلاغیه ای به استان ارسال نکرده اند.»

پیامد آن نیز مصاحبه دکتر مصلح رییس هیات نظارت دانشگاههای استان بود که طی اظهاراتی گفت: محدودیت های پیشنهادی برای برخی از مراکز علمی کاربردی استان باید توسط دفتر گسترش وزارت علوم نهایی و ابلاغ شود تا قطعیت پیدا کند.

وی درباره اینکه چه زمانی این موضوع قطعی می شود، اظهار داشت: در این خصوص نمی توان زمان مشخصی را اعلام کرد، ولی این وضعیت در شان استان نیست و دانشگاه علمی کاربردی باید برای ارتقا کیفیت و رعایت ضوابط ابلاغی وزارت علوم جدیت به خرج دهد.

وزارت علوم پیشنهاد قبلی را پس گرفت

در تازه ترین اتفاق پیرامون این موضوع، رییس دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم پیشنهادات قبلی اش درباره مراکز ۹ گانه علمی کاربردی بوشهر را لغو کرد.

وی در نامه مورخ ۳ آبان ماه خطاب به مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی نوشته: «نظر به اینکه مراکز مورد اشاره متعهد شده اند تا اقدامات لازم را در راستای کیفیت و رفع نواقص در محدوده زمانی تعیین شده به عمل آورند، لذا مقرر فرمایید جهت رفع محدودیت های عنوان شده در مکاتبه قبلی اقدامات مقتضی را به عمل آورند.»

برچسب ها: ,

نظرات

  1. استاد دانشگاه علمی کاربردی کنگان says:

    واقعا متاسفم که وزارت علوم حرف خودش هم قبول ندارد. بخدا علمی کاربردی کنگان باید تعطیل بشه. تمام اساتید و کارکنان و دانشجویان بدلیل بی امکاناتی شدیدا ناراضی هستند. ولی کو گوش شنوا و مسئولی که رسیدگی کنه. صدها بار به فرمانداری و دکتر لک رییس علمی کاربردی کنگان شکایت کرده ایم اما متاسفانه فایده ای نداشته. آقای اصغر حصیری رییس دانشگاه هرکاری دلش بخواهد انجام میدهد و کسی هم نیست جلویش را بگیرید. همه میگن حصیری پشت پرده خیلی نفوذ داره.
    حق الزحمه اساتید کمتر از نرخی که در بخشنامه قانونی اومده پرداخت میشه. یعنی کمتر از نصف. ولی متاسفانه تا الان رسیدگی نشده.
    از شما به عنوان خبرنگار خواهش میکنیم که به وظیفه خبرنگاری خود عمل کنید و این مسائل و مشکلات را رسیدگی کنید.
    خدا خیرت بدهد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن