بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22508
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 آبان 94 11:26 ق.ظ

کهرم: روحانی ابتکار را تنها گذاشته است

ثلاث- مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از شعارهای دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت که اوضاع محیط زیست تغییر کند اما متاسفانه آقای روحانی تنها یک نفر را به عنوان رئیس سازمان انتخاب کرده و وی را تنها گذاشته است.

اسماعیل کهرم در حاشیه نخستین همایش ملی حفاظت و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها که با محوریت دریاچه زریوار در مریوان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان محیط زیست سال‌های متوالی است که برای انجام فعالیت‌های کاری خود نیازمند بودجه و امکاناتی خاص است اما هنوز هم نتوانسته آنها را از دولت بگیرد.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: چندین سال است که درخواست افزایش بودجه سازمان، خرید وسایل مورد نیاز و همچنین استخدام بیش از یک هزار نفر برای محیط‌بانی به دولت داده شده است که تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده و دولت به این موارد اعتنایی ندارد.

وی افزود: از شعارهای دولت دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت که اوضاع محیط زیست تغییر کند اما متاسفانه آقای روحانی تنها یک نفر را به عنوان رئیس سازمان محیط زیست کشور انتخاب کرده و وی را تنها گذاشته است.

کهرم یکی از شعارهای مهم در دولت تدبیر و امید را رسیدگی به اوضاع محیط زیست کشور خواند و گفت: با رفع تحریم‌ها انتظار می‌رود که برخی از شعارهای دولت تدبیر و امید عملی شود.

وی گفت: بسترهای لازم برای ارائه کمک به محیط زیست آماده است اما هنوز ساختار مجلس، ساختار دولت احمدی‌نژادی است و این امر کار را برای ما مشکل کرده است.

به گفته مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در بسیاری از کم‌کاری‌ها و عدم تخصیص اعتبارات، مقصر اصلی مجلس است که نمی‌خواهند محیط زیست را کمک کند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در کل کشور بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان محیط‌بان فعالیت می‌کنند که متاسفانه بیشتر این افراد بنا به دلایلی در زندان هستند.

کهرم در ادامه به مسئله دریاچه ارومیه اشاره کرد و با عنوان این مطلب که در این دریاچه بیش از ۱۰۲ جزیره وجود داشت که اکنون در این وضعیت بسر می‌برد، گفت: با وجود خشکسالی‌های اخیر و همچنین برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌های غیرمجاز، دریاچه زریوار نیز به سرنوشت دریاچه ارومیه مبتلا می‌شود.

کهرم از سدسازی زیاد در کشور انتقاد کرد و با طرح این سوال که چرا باید دولت به دنبال ساخت‌و‌ساز و فعالیت‌هایی باشد که نه برای مردم و نه برای محیط زیست کشور سودی ندارد، گفت: در حوزه دریاچه ارومیه بیش از ۳۶ سد ساخته شد و ۴ سد دیگر هم نیمه‌کاره رها شده است.

وی عنوان کرد: دریاچه ارومیه را ندانم‌کاری‌های مسئولان خشک کرد چون در زمانی ما برای ساخت سد اقدام کردیم و می‌خواستیم رتبه اول دنیا را در سدسازی کسب کنیم که بسیاری از کشورهای دنیا در حال تخریب سدهای خود بودند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین وجود فاضلاب‌های انسانی و حیوانی را مهم‌ترین عامل افزایش نیزارهای دریاچه زریوار مریوان دانست و گفت: اگر جلو رشد نیزارهای موجود گرفته نشود، وضعیت فعلی دریاچه ارومیه در انتظار دریاچه زریوار خواهد بود.

وی با انتقاد از عملکرد شورای اسلامی و شهردار مریوان، افزود: دریاچه زریوار زنده است چراکه مردم خواستار زنده‌بودن آن هستند و اگر بخواهیم که به سرنوشت دریاچه ارومیه تبدیل نشود باید بیش از گذشته مردم را پای کار آورد.

 
منبع: فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن