بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22585
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 10 آبان 94 11:26 ق.ظ

پهلوگیری نخستین کشتی کانتینری فرانسوی در بندر بوشهر+عکس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و۱+۵ و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری خط فرانسوی CMA CGM در بندر بوشهر پهلو گیری کرد. به گزارش  ثلاث و به نقل از خلیج فارس، محمد راستاد افزود: این کشتی کانتینری دارای ۱۵۷ متر طول و ۵٫۷ آبخور […]

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و۱+۵ و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری خط فرانسوی CMA CGM در بندر بوشهر پهلو گیری کرد.

به گزارش  ثلاث و به نقل از خلیج فارس، محمد راستاد افزود: این کشتی کانتینری دارای ۱۵۷ متر طول و ۵٫۷ آبخور متعلق به کشور فرانسه است و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.
وی اضافه کرد: بندر بوشهر درفهرست بندرهای بین المللی دنیا قرار دارد و با سرمایه گذاری های انجام شده در این بندر و گشایش تعاملات تجاری بین المللی با ایران زمینه بازگشت کشتی های کانتینری به این بندر پس از لغو تحریم ها فراهم شده است.

کشتی

راستاد ادامه داد: امیدواریم با عملیاتی شدن مجتمع بندری نگین شاهد حضور هر چه بیشتر خطوط کشتیرانی در بندر بوشهر باشیم.

بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به ۱۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

با توجه به محدودیت فضا، طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با حدود ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

در جزیره نگین پایانه های کانتینری، چندمنظوره و مواد فله مایع احداث می شود.

کشتی

عملیات اجرایی طرح توسعه جزیره نگین در سفر پارسال هیات دولت به استان بوشهر با حضور رییس جمهوری آغاز شد و در پنج سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.

اکنون عملیات آماده سازی محوطه ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می شود.

با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که ۴۳۰ هزار TEU است به ۵۰۰ هزار TEU می رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح سه سال خواهد بود.

 

—–

کنگان و عسلویه نسبت به بوشهر و حومه از شرایط بهتری برای تبدیل شدن به بندر تجاری و آزاد برخوردار بودند که این موضوع اتفاق نیفتاد. بعد مسافت، جنوب استان نسبت به تنگه هرمز، فارس و هرمزگان بسیار نزدیک تر از بوشهر به این مناطق است.

نظرات

  1. محمد says:

    عالی بود ای کاش منطقه آزاد به دیر یا سیراف داده میشد.هرچه سریعتر استان بوشهر پیشرفت کند به نفع کشور خواهد بود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن