بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22698
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 آبان 94 12:21 ب.ظ

سوک"

صادرات از گمرکات استان ۳۴ درصد افزایش یافت

در هفت ماهه ابتدایی سال ۹۴ صادرات گمرکات استان بوشهر از مرز۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار گذشت. به گزارش ثلاث و به نقل ،سوک ؛ رئیس ستاد نظارت گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود : درهفت ماهه ابتدای سال ۹۴ رشد ۱۳ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی […]

در هفت ماهه ابتدایی سال ۹۴ صادرات گمرکات استان بوشهر از مرز۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار گذشت.

به گزارش ثلاث و به نقل ،سوک ؛ رئیس ستاد نظارت گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود : درهفت ماهه ابتدای سال ۹۴ رشد ۱۳ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی به انضمام میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر، گمرکات این استان را در کشور با رتبه نخست روبرو کرد.

احمد پورحیدر اضافه کرد : در صادرات بدون احتساب میعانات گازی طی این مدت حدود ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۴۶ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ درصد و از نظر ارزش ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی از افزایش۱۳ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی به انضمام میعانات گازی از نظر وزنی طی هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در گمرکات استان خبر داد و یادآور شد: در هفت ماهه اول امسال صادرات کالا با شانزده میلیون و۱۶۳هزار تن به ارزشی بالغ بر هشت میلیارد و۳۳۰ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۴ درصد کاهش داشته است.

 پورحیدر اظهار کرد: دراستان بوشهر ۱۳ گمرک وجود دارد  که در این مدت گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر۱ و ۲، فعالیت صادراتی داشته‌اند و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقصد کالاهای صادراتی گمرک بوشهر، کشورهای امارات متحده عربی‌، هند‌، قطر، کویت و ویتنام است تصریح کرد: کالاهای صادراتی یادشده را روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی و سیمان تشکیل می دهند.

مدیر کل گمرک بوشهر با اشاره به واردات کالا دراین هفت ماه گفت : در این مدت حدود ۹۳۷ هزار تن کالا به ارزشی بالغ بریک میلیارد و ۸۱۹ میلیون دلار از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷ و از لحاظ ارزش دلاری ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام درآمد یک هزار و ۲۷۸ میلیارد تومانی گمرکات استان بوشهر طی هفت ماه نخست سال جاری بیان کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۱۵درصد کاهش نشان میدهد.

برچسب ها: ,

نظرات

  1. محمد says:

    زنده باد بوشهر.رونق بوشهر آرزوی ماست

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن