بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22758
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 14 آبان 94 3:46 ب.ظ

واکاوی مشکلات حاد خودروسازان

حسین احمدی‌کیا، دانشیار گروه مکانیک دانشگاه اصفهان در یک تحلیل مبسوط که در اختیار اقتصادنیوز قرار داده به واکاوی مشکلات صنعت خودرو پرداخته و راه‌های نجات این صنعت را مطرح کرده است. در این تحلیل با عنوان همنشینی دولت با خودروسازان ابتدا به موضوع رقابت و تعرفه در صنعت خودرو اشاره شده و سپس مشکلات […]

حسین احمدی‌کیا، دانشیار گروه مکانیک دانشگاه اصفهان در یک تحلیل مبسوط که در اختیار اقتصادنیوز قرار داده به واکاوی مشکلات صنعت خودرو پرداخته و راه‌های نجات این صنعت را مطرح کرده است.

در این تحلیل با عنوان همنشینی دولت با خودروسازان ابتدا به موضوع رقابت و تعرفه در صنعت خودرو اشاره شده و سپس مشکلات صنعت خودرو از دید مصرف کنندگان تشریح شده است.

از نگاه این استاد دانشگاه، از جمله مشکلات صنعت خودرو از دید مصرف‌کنندگان ایمنی پایین، کیفیت پایین، قیمت بالا، عدم تنوع پذیری، مصرف سوخت زیاد و آلودگی محیط زیست عنوان شده است.

در بخش دیگر این تحلیل مشکلات اساسی خودروسازی در کشور تشریح شده که مهم‌ترین مسائل آن در این عناوین خلاصه شده است: اهمیت ندادن به تحقیق و توسعه، مدیریت سیاسی و دولتی، بهره‌وری پایین، عدم ثبات اقتصادی، عدم استفاده از فناوری‌های نوین و خدمات پس از فروش نامناسب.

پس از این، احمدی‌کیادر این تحلیل مبسوط خود را‌هکارهایی برای حمایت از خودروسازان مطرح می‌کند که از جمله آنها، کمک به مراکز تحقیق و توسعه شرکت‌های خودروسازی، آزاد شدن قیمت‌ خودرو و رقابتی کردن آن، خصوصی سازی، افزایش عوارض سالانه مصرف کنندگان خودرو، اختصاص وام به مصرف کنندگان خودروهای داخلی، افزایش زمان گارانتی واصلاح قوانین کار و بیمه است.

وی همچنین از جمله اقدامات شرکت‌های خودروسازی برای افزایش تنوع و کیفیت و ورود به بازار جهانی را مواردی چون اهمیت به تحقیق و توسعه، تقویت و نظارت بر شرکت‌های قطعه سازی، کاهش هزینه تولید و توجه به رضایت مشتری عنوان کرده است.

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن