بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22861
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 16 آبان 94 4:23 ب.ظ

موج سرما مصرف گاز را دو برابر کرد

ثلاث- دیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تولید بیش از ۲۲۰ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۹۴ خبر داد و گفت با آغاز موج سرما مصرف گاز از ۱۶۰ میلیون متر مکعب به ۳۲۰ میلیون متر مکعب رسید. منوچهر طاهری مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در یک نشست خبری که صبح امروز […]

ثلاث- دیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تولید بیش از ۲۲۰ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۹۴ خبر داد و گفت با آغاز موج سرما مصرف گاز از ۱۶۰ میلیون متر مکعب به ۳۲۰ میلیون متر مکعب رسید.
منوچهر طاهری مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه براساس اطلاعات سازمان هواشناسی شاهد کاهش دمای هوای کشور تا پایان هفته خواهیم بود، گفت: مصرف گاز بخش خانگی با ثبت دمای هشت درجه تا پایان هفته به مرز ٣۵٠ میلیون مترمکعب می رسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مصرف گاز طی هفته گذشته و با ورود توده هوای سرد به کشور از روزانه ١۶٠ میلیون مترمکعب به مرز ٣٢٠ میلیون مترمکعب در روز رسیده است،ادامه داد: در سال گذشته، ٢٠٢ میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید شده که با احتساب گاز وارداتی، این مقدار به ٢٠٧ میلیارد مترمکعب رسیده است.

طاهری اظهار داشت: گاز مصرفی کل کشور در سال ٩٣ به مرز ١٩٠ میلیارد مترمکعب رسیده که این مقدار در سال پیش از آن، ١۶٩ میلیارد مترمکعب بوده است.

به گفته این مقام مسئول هم اکنون، ۵١ درصد گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی تامین می شود و مخازن نار و کنگان، پارسیان، خانگیران در رتبه های بعدی قرار دارند.

طاهری خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ تولید گاز از مرز ۲۲۰ میلیارد متر مکعب عبور خواهد کرد و این درحالی است که در سال ۹۳ این رقم ۲۰۷ میلیارد متر مکعب بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان این که الگوی سرمای امسال متفاوت و غیر قابل پیش بینی خواهد بود،گفت: گاز مورد نیاز بخش‌های مختلف مصرف در زمستان با بالاترین ضریب اطمینان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به گسترده بودن شبکه خطوط لوله و تاسیسات صنعت گاز، تاکید کرد: این شرکت بدون ورود به حوزه تخصصی سازمانها از جمله هواشناسی، باید پیشتر از وضع هوا اطلاع داشته باشد تا اگر دمای عمومی کشور کاهش و در پی آن مصرف گاز افزایش یافت بتواند شبکه را در مقطع زمانی یادشده، مدیریت کند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان این که هم اکنون ذخیره گاز خطوط لوله، یک میلیارد مترمکعب است، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲٫۱ میلیارد مترمکعب گاز در مخازن شوریجه و سراجه ذخیره شده که این مقدار سال گذشته ١.۵ میلیارد مترمکعب بوده است.

وی در ادامه به تامین گاز نیروگاهها اشاره کرد و یادآور شد: در ٢٢۶ روز امسال، ۴٢ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ١۶ درصد افزایش یافته است.

طاهری ادامه داد: بر اساس برنامه و پیش‌بینی‌های انجام شده، حجم تحویل گاز به این بخش از مصرف تا پایان سال به ۵۸ میلیارد مترمکعب می رسد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان این که بخش نیروگاهی سالانه در مجموع معادل ٧٢ میلیارد مترمکعب سوخت نیاز دارد، اظهار داشت: سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در سالهای ٩٢ تا ٩۴ به ترتیب، ۵٣، ۶٩ و ٨١ درصد از گاز تامین شده که این اعداد نشان دهنده تامین مطلوب و شتابان گاز نیروگاه‌ها است که علاوه بر دلایل اقتصادی و کاهش مصرف فرآورده منجر به کاهش آلودگی هوا نیز می‌شود.

 
منبع: فارس
برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن