بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22871
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 آبان 94 3:53 ب.ظ

پیشرفت ساخت سکوهای فاز ۱۴ پارس جنوبی به ۷۰ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نفت و گاز پارس، کامران مهردادی گفت: چهار سکوی تولید گاز فاز ۱۴ پارس جنوبی در محوطه سکوسازی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس در حال ساخت است. مدیر پروژه ساخت سکوهای فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی ساخت […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نفت و گاز پارس، کامران مهردادی گفت: چهار سکوی تولید گاز فاز ۱۴ پارس جنوبی در محوطه سکوسازی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس در حال ساخت است.

مدیر پروژه ساخت سکوهای فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی ساخت این سکوها، افزود: به دلیل عقب بودن بخش دریایی فازهای ۱۷ و ۱۸ و آماده نبودن سکوهای دریایی آنها، قرار است دو سکوی فاز ۱۴ به فازهای ۱۷ و ۱۸ منتقل شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، در اواخر سال جاری اولین سکو به فازهای ۱۷ و ۱۸ منتقل و تا اردیبهشت ماه سال ۹۵ نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیر پروژه ساخت سکوهای فاز ۱۴ پارس جنوبی خاطر نشان کرد: همه مراحل ساخت، نصب و راه اندازی توسط کارشناسان داخلی انجام می شود.

مهردادی همچنین با اشاره به توانایی متخصصان ایرانی در نصب و راه اندازی سکوهای دریایی، گفت: چندی پیش سکوی فاز ۱۶ نصب و راه اندازی شد که در طی این عملیات، شاهد شکسته شدن رکورد شرکت های خارجی بودیم.

وی ادامه داد: چهار سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی با هزینه حدود ۶۰۰ میلیون دلار ساخته می شود.

 مدیر طرح ساخت سکوهای فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: متخصصان ایرانی توانستند که سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی را در ۵ ماه و ۱۰ روز راه اندازی کنند و این در حالی است که رکورد پیشین با ۶ ماه و ۱۵ روز در اختیار شرکت استات اویل نروژ بود.

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن