بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22928
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 18 آبان 94 8:42 ق.ظ

۱۸۰ شناور باری در بندر دیر فعالیت میکنند/لایروبی بندر دیر در اینده نزدیک/اعطای وام به شناورهای سوخته دیری

ثلاث- مسائل و مشکلات شناورهای باری و صیادی بندر دیر استان بوشهر روز دوشنبه در نشستی با حضور مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

بندر صیادی دیر

به گزارش ثلاث و به نقل از ایرنا، دراین نشست جانشین اداره بندر و دریانوردی شهرستان دیر گفت: شناورهای باری و صیادی در حوضچه ها ترافیک ایجاد کرده اند که نیاز است برای پهلوگیری برخی از آنها در اسکله روستای الی شمالی اقدام شود.
ضرغام بختیاری افزود: اکنون ۱۸۰ شناور باری در این بندر فعالیت تجاری دارند که هر روز بر این شمار افزوده می شود.
وی اضافه کرد: برای برطرف شدن برخی مشکلات شناورها در آینده نزدیک بندر دیر لایروبی می شود.
مدیر عامل تعاونی سفاران بندردیر گفت: همکاری نکردن جامعه صیادی با سفاری باعث شده است تا مشکلاتی در این بندر ایجاد شود.
حیدرابراهیمی افزود: درآمد بالای گمرک از طریق امور تجاری و باری است و همه مردم بندردیر باید از ظرفیت ایجاد شده در اسکله بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: تعدادی شناور در اسکله بندر دیر پهلو گرفته اند که مجوز هیچ فعالیتی ندارند که اداره بندر و دریانوردی باید در این زمینه چاره اندیشی کند.
مدیرعامل تعاونی سفاران بندردیر اظهارکرد: هم اکنون ملوانان این بندر بخاطر تمدید گونه دفترچه های ملوانی خود باید به مرکز استان سفر نکنند که مسئولان مرزبانی باید امکان تمدید این دفترچه ها در شهرستان را فراهم کنند.
مدیرعامل تعاونی صیادی بندردیر گفت: دریا روی شناورها در همه نقاط استان بوشهر وضعیت یکسانی ندارد طوری که روش مرزبانی برای شناورهای صیادی بسیار سخت گیرانه است. حسین بهشتی نژاد افزود: در شهرستان دیر مامور دریابانی ویژه انجام کارهای دفترچه های صیادی نیست و صیادان برای این کار به شهرستان همجوار باید عزیمت کنند.
وی گفت: اختلاط شناورهای باری و صیادی در اسکله اختصاصی صیادان در بندر دیر مشکل آفرین است و تنها راه علاج این مشکل پهلوگیری شناورهای باری در اسکله الی شمالی است.
فرمانداردیر گفت: ترافیک شناورهای باری و صیادی در اسکله مشکل آفرین شده که باید برای جلوگیری از بروز حادثه چاره ای اندیشیده شود.
حمزه اعتماد افزود: لایروبی حوضچه بندرتجاری دیر در آینده نزدیک انجام خواهدشد و باید برای تعیین جایگاه پهلوگیری شناورهای باری، اداره بندر و دریانوردی اقدام کند.
وی گفت:خارج سازی دوبه از عمق اسکله، جلوگیری از پهلوگیری و تخلیه شناورهای غیربومی، اجرای سیستم اطفای حریق در حوضچه صیادی و مشارکت و همکاری صیادان باید مورد توجه قرارگیرد.
در تیرماه سال جاری براثر آتش سوزی ۱۹شناور باری و صیادی در اسکله بندردیر استان بوشهر در آتش سوختند که میزان خسارت این آتش سوزی ۱۱۰میلیاردریال اعلام شد.

صندوق توسعه ملی به مالکان شناورهای سوخته دربندر دیر بوشهر وام می دهد

منصور پاپری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا در بندردیر افزود: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد است و مالکان شناورها باید با این وام ها موتورلنج خریداری و جایگزین شناورهای سوخته کنند.
وی اضافه کرد: شیلات با همدلی به صاحبان شناورهای صیادی سوخته در فصل صید میگو از طریق صدور مجوز صید برای شناورهایی که آنها جایگزین شناورهای سوخته خود کرده بودند کمک کرد تا زیان آنان کاهش یابد.
پاپری ادامه داد: همچنین عملیات خارج سازی شناورهای سوخته از عمق دریا در اسکله بندر دیر هم اکنون در دست اجراست که با پایان این عملیات بخشی از مشکل تردد و پهلوگیری شناورها در این بندر برطرف می شود.
وی با اشاره به میزان صید آبزیان در سال جاری در استان بوشهر گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۶ هزار تن ماهی و میگو در آبهای این استان صید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.
وی افزود: در استان بوشهر تعداد یکهزار و۵۰۰ فروند قایق، ۵۶۵ موتورلنج، ۲۷ کشتی صیادی و ۳۰ تعاونی درزمینه صید و صیادی فعالیت دارند.
در تیرماه سال جاری براثر آتش سوزی ۱۹شناور باری و صیادی در اسکله بندردیر استان بوشهر در آتش سوختند که میزان خسارت این آتش سوزی ۱۱۰میلیاردریال اعلام شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن