بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22964
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 18 آبان 94 4:08 ب.ظ

کاهش ۱۶ درصدی ازدواج در شهرستان دیر

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان دیر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵۲ واقعه ازدواج در دیر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۰۳ نفر بوده ۱۶٫۸۳ کاهش داشته است. حسن محمدی امروز در گفت‌وگو با  فارس؛ زیربنای تمام برنامه‌های کلان کشور و آمار جمعیتی را ثبت به‌موقع وقایع حیاتی توصیف […]

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان دیر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵۲ واقعه ازدواج در دیر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۰۳ نفر بوده ۱۶٫۸۳ کاهش داشته است.

حسن محمدی امروز در گفت‌وگو با  فارس؛ زیربنای تمام برنامه‌های کلان کشور و آمار جمعیتی را ثبت به‌موقع وقایع حیاتی توصیف کرد و گفت: جمعیت شهرستان دیر در سال قبل ۵۴ هزار و ۹۶۷ نفر بود که از این تعداد ۳۸ هزار و ۵۳۵ نفر در مناطق شهری و ۱۶ هزار و ۴۳۱ نفر نیز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی واقعه ولادت ثبت‌شده در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ در شهرستان دیر را ۶۴۰ واقعه عنوان کرد و افزود: به‌طور میانگین در سطح شهرستان دیر در هرروز ۳ نفر متولد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۶۶ نفر بوده ۱۳٫۰۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: در فراوانی نام‌ها پس از نام محمد در پسران به ترتیب اسامی حسین، امیرعلی، علی و ابوالفضل و در دختران بعد از فاطمه به ترتیب زهرا، نازنین‌زهرا، یسنا و فاطمه‌زهرا بیشترین فراوانی نام را در دیر دارند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان دیر اظهار داشت: مروری بر فراوانی نام‌گذاری نوزادان دیّر نشان می‌دهد، همواره استفاده از نام‌های بامعنا و برگرفته از ارزش‌های اسلامی مورد توجه مردم این خطه بوده است.

محمدی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۴۰ ولادت در شهرستان دیر به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل ۱۳/۰۷ رشد داشته است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان دیر اظهار داشت: در ۶ماهه سال ۹۴ در شهرستان دیر ۹۱ واقعه فوتی به ثبت رسیده است که نسبت به‌مانند مشابه سال قبل که ۹۳ واقعه است، منفی ۲٫۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که از این تعداد ۵۳ مرد و ۳۸ نفر زن است.

محمدی افزود: آمار سادات شهرستان دیر یک‌هزار و ۲۸۹ نفر است که از این جمعیت ۵۸۲ نفر مرد و ۷۰۷ نفر زن است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن