بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23628
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 14 آذر 94 3:55 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث

هجوم ریزگردها به کنگان/ تابلو سنجش آلودگی هوا همچنان در خاموشی

اختصاصی ثلاث- شهرستان کنگان از پیش از ظهر شنبه تحت تاثیر ورود ریزگردها قرار گرفت و این موضوع مشکلاتی را برای رفت و آمد مردم ایجاد کرده است.

به گزارش ثلاث، هجوم ریزگرها به کنگان مردم این منطقه را کلافه کرد و باعث بروز مشکلات جدی برای زندگی روزمره مردم در اولین روز هفته شد.

خیلی از مردم با وجود اینکه نگران سلامتی خود بودند ولی به ناچار برای انجام امورات روزمره زندگی خود به‌ناچار مجبور به آمد و شد در سطح شهر بودند و ریزگردها را تنفس کردند.

در این میان، تابلو سنجش آلودگی هوای کنگان نیز بیش از هر چیزی مورد توجه بود که همچنان پس از مدت‌ها در خاموشی به سر می‌برد.
 
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان در همین خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: مجموعه سنجش آلودگی ما از دو بخش ایستگاه سنجش و تابلو سنجش آلودگی تشکیل شده است.

احمد آذریار افزود: چند وقتی هست که مشکل ایستگاه سنجش آلودگی در کنگان رفع شده و در حال حاضر نیز به درستی کار می‌کند ولی مشکل ارتباط ایستگاه با تابلو سنجش آلودگی هنوز مرتفع نشده و لذا مردم نمی‌توانند از طریق این تابلو میزان آلودگی شهر را روی تابلو ببینند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر درست کردن تابلو از طریق مرکز استان و نهایتا شرکت سازنده و پشتیبان آن هستیم.

آذریار گفت: از حدود ساعت ۱۱ امروز، افزایش آلودگی ناشی از ریزگردها را در کنگان داشته‌ایم. این افزایش آلودگی در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به اوج خود رسید و بالاتر از حد استاندارد را برای ما نشان می‌­دهد.

وی اظهار داشت: وضعیت آلودگی بالاتر از حد استاندارد از ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه شروع شده و تا ساعت ۱۳ ادامه داشته است و لذا مردم کنگان امروز وضعیت ناسالم آلودگی هوا ( ریزگردها) را تجربه کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان توصیه کرد: بهترین کاری که می توان در این وضعیت انجام داد این است که افراد، خود را در معرض آلودگی قرار ندهند و در منزل باقی بمانند؛ مخصوصا افرار مسن، خردسالان، زنان باردار، افراد دارای مشکل تنفسی و… باید مراقبت بیشتری کنند.

 

تابلو سنجش آلودگی هوا وسیله مناسبی برای اعلام هشدارها به مردم و همچنین نمایش وضعیت آلودگی و آلایندگی هوا هستند که در کنگان این تابلو فعلا( بنا به دلایلی) کار نمی‌کند.

امیدواریم با تلاش مسئولان، این تابلو هر چه سریعتر به ایستگاه تشخیص آلودگی متصل شود تا مردم در جریان وضعیت آب و هوایی قرار بگیرند

 

گزارش و عکس: مصطفی صفایی

 

 

DSC_0519 [640x480] DSC_0529 [640x480] DSC_0531 [640x480] DSC_0533 [640x480] DSC_0535 [640x480] DSC_0536 [640x480]

نظرات

  1. عبود says:

    این تابلو سنجش آلودگی که در عسلویه وکنگان نصب گردیده الکی است

  2. حمید says:

    هر وقت هم روشن بوده آمار درست به مردم نداده.. جوری کد گذاری شده که در بدترین شرایط حداقل آلودگی رو به مردم نمایش میده.. آخه تا کی باید به مردم دروغ بگید.. واقعا خسته نشدین ؟ چطور با این همه دروغ دارید زندگی میکنید !!

  3. خلیفات says:

    با سلام و احترام
    جناب آقای اذریار محل سنسورهای این نمایشگر کجا قراردارند
    به عنوان کارشناس لطفا استانداردهای محیط زیستی و ارقام اندازه گیری شده الاینده های معیارPM, CO ,NO2 ,SO2 ,O3, Pb
    شهرستان رو لطفا به صورت مداوم و متناوب اعلام بفرمایید .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن