بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23638
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 15 آذر 94 2:29 ب.ظ

مدیرکل بنیاد شهید بوشهر خبر داد:

پیکر شهید مفقود الاثر کنگانی پس از ۳۲ سال پیدا شد

ثلاث- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: پیکر شهید مفقودالاثر ‘حمزه سمعتی’ پس از ۳۲ سال، توسط گروه تفحص شناسایی و پیدا شد.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری روز یکشنبه درنشست با مسئولان شهرستان کنگان افزود: این شهید والامقام ، سی ام تیرماه سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسید که اثری از پیکرش به دست نیامد ولی بتازگی در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودان، پیکر این شهید شناسایی شده است.
وی اظهارکرد: پیکر مطهر این شهید ، صبح روز چهارشنبه با حضور مسئولان پس از وداع مردم بوشهر برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش شهرستان کنگان منتقل خواهد شد.
تشکری بیان کرد: وداع با پیکر شهید شامگاه چهارشنبه هفته جاری در کنگان انجام و همزمان با سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در بندر کنگان تشییع و به خاک سپرده می شود.
امام جمعه کنگان گفت: یکی از الطاف الهی به این نظام ، شهیدان و معنویت این سبکبالان آسمانی است.
حجت الاسلام محمود محمودی با تاکید بر لزوم خدمت به خانواده معظم شهدا و یادگاران دفاع مقدس افزود: خدمت به خانواده معظم شهیدان، خدمت به فرهنگ حسینی است.
وی اضافه کرد: همه مدیون شهدا هستیم و مردم شهرستان کنگان در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید والامقام با حضور پرشور خود، میثاق دوباره ای با آرمانهای امام و شهیدان و بیعتی مجدد با رهبر معظم و فرزانه انقلاب خواهند بست.
فرماندار کنگان گفت: جامعه امروز نیازمند نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.
عباس جمشیدی افزود: همه مردم و مسئولان با حضور پرشور در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهید سمعتی، میزبان لاله های گلگون کفن در دفاع از حریم پرمهر نبوی و علوی خواهند بود.
وی بیان کرد: زمان و مکان مراسم وداع و مسیر تشییع پیکر مطهر شهید سمعتی بزودی اعلام خواهد شد.

امام جمعه، فرماندار، مدیر کل بنیاد شهید استان و کنگان، جانشین نیروی انتظامی و…با حضور در منزل خانواده شهید، ضمن دیدار، خبر پیدا شدن پیکر مطهر این شهید را به آن ها اعلام کردند.

قبل از ورود مسئولین، روضه ای تحت عنوان ورود شهدا به مدینه به یاد ورود پیکر شهید، توسط ابوذر حسین پور مسئول دفتر امام جمعه کنگان خوانده شد.

.

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. دوست says:

    بازگشت پیکرمطهرشهیدحمزه سمعتی برخانواده این شهیدوالامقام ومردم شهیدپرورشهرستان کنگان تبریک وشاکریم ازخداوندبابت بازگشت این شهیدعزیز هرچندماشرمنده این شهیدانیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن