بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23647
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 16 آذر 94 10:30 ق.ظ

۸۹ درصد مبتلایان ایدز در استان بوشهر مردان هستند

عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ایدز صورت گرفته است و برنامه‌های کنترلی و پیشگیری در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است. وی به اهمیت بالای اطلاع‌رسانی در خصوص ایدز اشاره کرد و افزود: در همین راستا مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، باشگاه مثبت و […]

عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ایدز صورت گرفته است و برنامه‌های کنترلی و پیشگیری در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اهمیت بالای اطلاع‌رسانی در خصوص ایدز اشاره کرد و افزود: در همین راستا مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، باشگاه مثبت و خطوط مشاوره تلفنی ایدز راه‌اندازی شده و بیمارستان‌های منتخب استان برای ارایه خدمات پیشگیری پس از مواجهه شغلی با اچ‌آی‌وی معین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ارائه خدمات آموزش، مشاوره، مراقبت، درمان، پیشگیری و کاهش آسیب در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری برای افراد با رفتار پرخطر، افزود: رایگان بودن و محرمانه بودن نام افراد از جمله ویژگی‌های این مراکز است.

وی همچنین به راه‌اندازی باشگاه‌های مثبت برای حمایت از افرادی که با اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند خبر داد و اضافه کرد: خطوط مشاوره تلفنی ایدز نیز در پاسخ‌گویی به سوالات و کمک به افراد و پیشگیری و جلوگیری از انتقال نقش بسیار مهمی دارند.

خواجه‌ئیان در ادامه با اشاره به آمار ۴۶۳ نفری مبتلایان به ایدز در استان بوشهر، افزود: تاکنون ۲۱۳ نفر مبتلا به ایدز در مرحله علامت‌دار بیماری شناسایی شده‌اند و ۱۲۷ نفر فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد از افراد شناسایی شده آقایان و ۱۱ درصد زنان هستند، ادامه داد: بیشترین گروه سنی درگیر این بیماری سنین ۲۵ تا ۳۴ سال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از افراد از طریق اعتیاد تزریقی مبتلا شده‌اند، اضافه کرد: ۱۱ درصد نیزاز طریق روابط جنسی مبتلا شده‌اند و یک درصد نیز از طریق انتقال مادر به فرزند بوده است.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن