بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2399
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 3 مرداد 93 10:43 ب.ظ

آبشار نیوز

مشت همراهان بیمار متوفی زیر چشم جراح در یاسوج+عکس

به گزارش ثلاث و به نقل از آبشار نیوز،در پی ضرب و شتم یکی از پزشکان متخصص بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عصر امروز نشست رسانه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص ضرب و شتم این پزشک جراح در دفتر مدیر بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد. دکتر اردوان شهبازی پزشک جراح عمومی که […]

به گزارش ثلاث و به نقل از آبشار نیوز،در پی ضرب و شتم یکی از پزشکان متخصص بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عصر امروز نشست رسانه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص ضرب و شتم این پزشک جراح در دفتر مدیر بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد.
دکتر اردوان شهبازی پزشک جراح عمومی که توسط نزدیکان یک متوفی به شدت مضروب شده بود و از ناحیه چشم چپ دچار شکستگی استخوان چشم شده اظهار داشت: بیمار که خانم ۲۴ ساله و دارای تالاسمی حاد بود برای عمل جراحی کیسه صفرا به ما ارجاع داده شد و بعد از این که بیمار را مورد معاینه قرار دادم برای کنترل وضعیت قند خون و همچنین خون بیمار نیاز به آزمایشاتی بود که این کار انجام شد و مشخص شد که این بیمار دارای پلاکت ۵۵ هزار و گلبول سفید ۹۰ هزار بود که به همین خاطر عمل جراحی را کنسل کردم.
دکتر شهبازی با بیان اینکه در هنگام بیهوشی قند خون این بیمار ۴۳۰ بود افزود: متخصص بیهوشی به دلیل نارسایی تنفسی بیهوش کردن بیمار را به صلاح ندانست و بیمار به آی‌ سی‌ یو منتقل می‌شود که در همان‌ جا فوت می‌کند.

اگر بیمار عمل می شد قطعا به هوش نمی آمد و ما مقصر بودیم

این پزشک جراح با تاکید بر اینکه اگر بیماری نیاز به جراحی داشته باشد آن را حتی در وسط حیاط بیمارستان هم جراحی می کنیم افزود: طبق نتیجه آزمایش های صورت گرفته و با توجه به میزان وضعیت بسیار بالای قند خون این بیمار اگر عمل جراحی روی این بیمار انجام می‌شد بی‌شک جان سالم به در نمی‌برد و به همین خاطر این کار انجام نشد و اگر بیمار عمل می شد قطعا به هوش نمی آمد و ما مقصر بودیم.
وی با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در بعد از فوت بیمار گفت: پس از فوت بیمار در حالی که در بیمارستان شهید بهشتی در حال بازدید از بیماران بودم توسط یکی از نزدیکان متوفی مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و از ناحیه چشم و استخوان‌ های گونه به شدت مجروح شدم.
این پزشک جراح گفت: در این میان هنوز به جرم خود پی نبرده‌ام و نمی‌دانم به چه دلیل این کار توسط بستگان متوفی انجام شده است.

shahbazi

نبود امنیت شغلی، دلیل خروج پزشکان متخصص از استان است

در ادامه این نشست معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیت به وجود آمده گفت: نبود امنیت شغلی، دلیل خروج پزشکان متخصص از استان است.
دکتر صدرالله محرابی با بیان اینکه در شهری که ادعا می‌کنیم پایتخت طبیعت کشور و یکی از قطب‌های گردشگری است، برای جذب و آمدن افراد اثرگذار، سرمایه‌گذاران و پزشکان متخصص باید امنیت شغلی، کاری و فکری فراهم شود افزود: علی‌رغم تمام تمهیدات استقرار نیروی انتظامی و نگهبان برای جلوگیری از هجوم همراهان بیمار به داخل بخش‌های بیمارستا،ن اما همچنان شاهد این گونه حوادث هستیم.
متخصص کلیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با ابراز تاسف از برخورد فیزیکی یکی از همراهان بیمار با پزشک متخصص این بیمارستان که منجر به جراحات و صدماتی به چشم این پزشک شد، اظهار کرد: کاری بسیار ناپسند بود که برای جلوگیری از این اقدامات لازم است در استان فرهنگ‌ سازی شود.

محرابی با اشاره به این که درمان بیماران نیاز به فضای آرام برای خود بیمار و تیم درمانی دارد، خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد برخورد فیزیکی همراهان بیمار با پزشکان متخصص در این بیمارستان هستیم.
متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه پرستاران این بیمارستان به صورت ماهانه و نگهبانان به صورت روزانه مورد برخورد فیزیکی قرار می‌گیرند که این حوادث مایه تاسف است اظهار داشت: چنانچه امنیت شغلی برای پزشک، پرستار و حتی نگهبان نباشد کارها مختل می‌شود.
محرابی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی و کاری مناسب برای پزشکان و کادر درمانی تنها انتظار از جامعه است، یادآور شد: با وجود برخوردهایی که انجام می‌شود، در ارائه خدمات دچار مشکل می‌شویم.
محرابی افزود: بیشتر پزشکان برجسته بومی و غیربومی از استان می‌روند و از مردم انتظار داریم که به ما بی‌حرمتی نشود و این کمترین انتظاری است که از مردم داریم.
وی در پایان از رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیمای استان خواست تا در خصوص ایجاد فضای آرام توسط همراهان بیمار و ایجاد امنیت شغلی و کاری مناسب فضاسازی و به صورت مکرر فرهنگ‌ سازی کنند.

امیدواریم امنیت پزشکان ما بیشتر مورد توجه قرار گیرد

در ادامه این نشست متخصص بیهوشی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با تکذیب هرگونه کم‌ کاری توسط تیم درمانی خانم ۲۴ ساله تالاسمی که در این بیمارستان از دنیا رفت، اظهار داشت: مشکلاتی که در شهر یاسوج وجود دارد باعث می‌شود پزشکان بومی استان انگیزه‌ای برای ماندن و ارائه خدمات نداشته باشند.
دکتر محمدحسین حسین‌ پور پزشکانی با اشاره به پزشکانی همچون ملک‌حسینی‌ ها، نیک‌اقبالی‌ ها و بسیاری دیگر از پزشکان برجسته بومی استان که در سال‌های اخیر از استان خارج شدند و در دیگر استان‌ ها به ارائه خدمات مشغول هستند افزود: اینکه یک پزشک متخصص توسط یکی از همراهان این متوفی مورد ضرب و شتم و شکستگی استخوان چشم شده باعث تاسف است و امیدواریم امنیت پزشکان ما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
حسین‌پور با انتقاد از وضعیت فرهنگی همراهان بیمار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: این مرکز درمانی تنها بیمارستانی است که مردم به صورت گروهی در اینجا حضور پیدا می‌کنند و متاسفانه محل درگیری، تجمع و داد و فریاد و ایجاد ناامنی همراهان بیماران شده است.
متخصص بیهوشی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه این بیمار تالاسمی مبتلا به قند خون و درصدی سنگ کیسه صفرا بوده است اظهار داشت: پزشکان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بررسی شرایط بیمار انجام عمل جراحی برای وی را مضر و به صلاح بیمار ندانسته و به رغم همه تلاش ها برای نجات بیمار متاسفانه بیمار فوت کرد.

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن