بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24157
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 6 دی 94 7:45 ب.ظ

رشد طلاق و کاهش ازدواج در استان بوشهر/ زمان صدور کارت هوشمند یک‎هفته می‎شود

ثلاث- وی با بیان اینکه بیشترین طلاق های استان مربوط به سال اول زندگی مشترک است، ادامه داد: عدم شناخت زوجین از روحیات همدیگر و نداشتن بردباری در برابر مشکلات دلیل این موضوع است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر می گوید: طی ۹ ماهه سالجاری، طلاق ۱٫۵ درصد افزایش و ازدواج هم ۳٫۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ثلاث و به نقل از خایج فارس، کیامرث صالحی نیا در نشستی خبری به مناسبت آغاز نودهشتمین سالگرد تاسیس سازمان ثبت و احوال اظهار داشت: تا پایان آذرماه ۱۴۰۳ مورد طلاق در استان ثبت شده که برای مردان بیشتر در محدوده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال است.

وی با بیان اینکه بیشترین طلاق های استان مربوط به سال اول زندگی مشترک است، ادامه داد: عدم شناخت زوجین از روحیات همدیگر قبل از ازدواج و عدم بردباری در برابر مشکلات اقتصادی دلیل طلاق های زودهنگام است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا آذرماه ۶۰۵۶ مورد ازدواج در استان ثبت شده، ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳٫۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته صالحی نیا، بیشترین سنین ازدواج در مردان بوشهری بین ۲۵ تا ۲۹ سال و در زنان بین ۲۰ تا ۲۴ سال است که نشان می دهد بیشترین تفاوت سنی زوجین ۵ سال می باشد.

بیشترین ولادت ها از کدام زوجین است؟

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همچنین با اعلام تولد ۱۶ هزار و ۵۲۷ نفر تا پایان آذرماه در استان گفت: تولد در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵٫۵ درصد رشد داشته، ضمن اینکه بیشترین ولادت ها مربوط به زوجین گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و بعد از آن ۳۰ تا ۳۴ سال می باشد.

به گفته وی، نسبت جنسی تولدها در استان نیز به ازای هر ۱۰۰ دختران، ۱۰۶ پسر ثبت شده است.

بیشترین فراوانی اسامی نوزدان بوشهر

وی بیشترین فراوانی نام های انتخابی برای نوزدان در استان تا پایان آذرماه را اینگونه بیان کرد: محمد، حسین، امیرعلی، علی، امیرحسین در پسران و فاطمه، زهرا، زینب، یثنا و رقیه در دختران.

افزایش ۵٫۷ درصدی فوت در استان

مدیرکل ثبت و احوال استان همچنین از افزایش ۵٫۷ درصدی میزان فوت در بوشهر خبر داد و گفت: تا پایان آذرماه سه هزار و ۷۹ واقعه فوت در استان ثبت شده که بیشترین علت آن بیماریهای قلبی و عروقی با ۴۳ درصد و حوادث غیرعمد نظیر تصاف و غرق شدگی ۲۳ درصد می باشد.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین فوتی های استان در دو گروه سنی ۷۵ سال به بالا و ۶۰ تا ۶۴ سال می باشند.

صالحی نیا همچنین از آمار بالای ثبت وقایع تولد و وفات استان در موعد قانونی خبر داد و گفت: ۹۹٫۳۲ درصد تولدها در مهلت قانونی پانزده روز و ۹۹٫۱درصد فوت ها نیز در مدت قانونی ده روزه ثبت می شود.

وی همچنین یادآور شد: هم اکنون ۱۱ دفتر خدمات پیشخوان در شهرها، شش دفتر در روستا ها و ۲۲ نقطه نمایندگی ثبت احوال در استان برای صدور کارت هوشمند فعال هستند.

زمان صدور کارت ملی هوشمند به یک هفته می رسد

صالحی نیا در خصوص صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: تاکنون ۸۱هزار و ۲۰۹ تقاضا از مردم استان برای کارت هوشمند دریافت کرده ایم که ۷۵هزار و ۱۰۲ کارت صادر و ۵۸هزار و ۷۰۸قطعه کارت تحویل شده است.

به گفته وی، تعداد زیادی از کارت های هوشمند در ادارات ثبت و احوال باقی مانده که درخواست داریم شهروندان برای دریافت آن مراجعه کنند.

وی افزود: هم اکنون میانگین صدور کارت ملی هوشمند از زمان ارائه درخواست، تحویل مدارک و دریافت کارت ۴۵ روز است که با افزایش تجهیزات، تا اسفندماه این زمان به یک هفته کاهش می یابد.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن