بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24180
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 7 دی 94 7:42 ب.ظ

جنگل کاری در چشمه بی بی حبش

طرح بزرگ جنگلانه در کنگان اجرا شد+عکس

اختصاصی ثلاث- طرح بزرگ جنگلانه به همت موسسه باور زمین منابع طبیعی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی کنگان و گروه ها و نهادهای مختلف در کنگان انجام شد.

به گزارش ثلاث، موسسه باور زمین  طرح ملی جنگلانه را در ۵ دی ماه با کمک سمن ها و ارگان های شهرستان کنگان برگزار کرد.

این طرح در منطقه گردشگری چشمه بی بی حبش انجام پذیرفت. تعداد بیش از ۲۵۰ نفر از فعالین و دوستداران طبیعت با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش مشارکتی و همچنین احیای پوشش گیاهی از بین رفته و ادای دین و احترام به طبیعت حاضر شدند .

در این طرح رییس منابع طبیعی در شهرستان کنگان ضمن تشکر از همه سازمان های مردم نهاد در امر حفظ و احیای مراتع کشور به فرهنگ درخت کاری و جلوگیری از قطع درختان تاکید کرد .

منصوری در ادامه به آموزش روش کاشت نهال و کپه کاری پرداخت .

شهردار کنگان در ادامه ضمن اعلام همکاری در کارهای زیست محیطی، به طرح کلی گردشگری چشمه بی بی حبش اشاره نمود و از تکیل این طرح در آینده خبر داد.

سپس پیام خانم ابتکار  به مناسبت جنگلانه توسط اعضای اصلی موسسه باور زمین قرائت شد.

رییس شورای اسلامی شهر کنگان نیز با اعلام حمایت از اینگونه برنامه ها، از طرح های درختکاری وآموزشی با مشارکت مردم خبر داد . 

اعضای موسسه به همراه سایر سمن ها و افراد حاضر در برنامه ۱۰۰۰ بذر و ۳۵۰ نهال سازگار با منطقه کنگان در وسعت حدود دو هکتار کاشت کردند .

روح الله صفایی عضو هیات موسس باور زمین به عنوان مجری این طرح در ابتدا از اعضای این موسسه و همچنین مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان نیز به سبب همکاری و ساخت تفرجگاه های غیر دریایی و حرکت به سمت معیشت جایگزین و توسعه پایدار گردشگری طبیعت محور که انتخاب محلی چون چشمه بی بی حبش که نمونه از نوستالژی همه کنگانی هاست تقدیر نمود.

وی همچنین از رئیس اداره منابع طبیعی به سبب آموزش و راهنمایی، موسسه فرهنگی و اجتماعی ثلاث، آژانس مسافرتی و جهانگردی پرشیا سیر بابت حمایت همه جانبه از طرح و همچنین رئیس اداره محیط زیست کنگان تشکر نمود.

صفایی در ادامه از مشارکت هنرمندان به خصوص عکاسی حرفه ای زووم در این طرح( که با امکانات و نیروهای عکاس و فیلمبردان خود حاضر شده بودند) و هیات سوارکاری، هیات کوهنوردی، هلال احمر، گروه پیش تازان سازمان دانش آموزی و همه ی اقشار مختلف که به برگزاری هر چه بهتر طرح جنگلانه کمک کردند به صورت ویژه تقدیر نمود.

.

عکس: زینب فدایی

IMG_5340 IMG_5341 IMG_5343 IMG_5344 IMG_5345 IMG_5348 IMG_5351 IMG_5353 IMG_5378 IMG_5379 IMG_5381 IMG_5384 IMG_5391

//

نظرات

  1. ناشناس says:

    سلام کاری بس شایسته و بزرگ . یک پیشنهاد دارم انشاءالله در طرح های آتی در انتخاب گونه درخت از درختان بومی و سازگار و کم اب بهره ببرند . ریشه کونی کارپوس ازسطح استان قطع بشه و درختانی بومی کهور و کنار ودرختان سازگار مانند سپستان گارزنگی انجیر معابد انجیر بنگال ششم چریش ابریشم برهان ابریشم مصری شیشه شور و نخلهای خوب استفاده بشه . در پایان از همه دست اندرکاران و نیروهای زخمت زکش شهرداری تشکر و سپاس دارم . تشکر ویژه از سایت خبری ثلاث ستان

    • ناشناس says:

      خیلی خوب و مسلط نظر دادید ،دقیقا گونه های درختی همان هایی است که شما گفتید : بذر کنار و نهال های ابریشم ، چریش ، آکاسیا ، مشعل جنگل ، کنار بوده
      کار تخصصی انجام پذیرفت

  2. گردان says:

    سلام ،با درود فراوان آقای فاریابی جهت زحمت های ایشان

  3. عجب says:

    الان اینا ۲۵۰نفرند؟؟؟

  4. محمد says:

    درخت کهوری که در استان بوشهر کاشته میشود از گونه پاکستانی میباشد که بومی نیست به جای آن گل ابریشم بهتر جواب میدهد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن