بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24487
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 19 دی 94 1:26 ب.ظ

مدیر عامل پتروشیمی جم مطح کرد:

شرکتی مشترک توسط شرکت های پتروشیمی منطقه تاسیس خواهد شد

ثلاث- جلسه کمیته روابط عمومی های پتروشیمی منطقه پارس با حضور مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم برگزار شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، جلسه کمیته روابط عمومی های پتروشیمی منطقه پارس به میزبانی مجتمع پتروشیمی جم و با حضورمدیرعامل و مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم و مدیران روابط عمومی های شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.
مهندس میر افضلی در حضور مدیران روابط عمومی شرکت های منطقه پارس اظهار داشت: باید شرایط فعلی بودجه دولت مد نظر ما باشد زیرا ممکن است کل درآمد های نفتی کفاف یارانه ها، در سال ۹۵ را ندهد.
مدیر عامل پتروشیمی جم با اشاره به کاهش  قیمت نفت در ادامه تصریح کرد: کشور عربستان سعودی در زمانی که قیمت نفت بالا بود ۸۰۰ میلیارد دلار ارز ذخیره کرد و در حال حاضر که قیمت نفت پایین است از آن استفاده می کند.
وی در ادامه افزود: زمانی که قیمت نفت بالا بود تدبیری برای استفاده و ذخیره ارزی کشور صورت نگرفت و متاسفانه ماحصل این مساله بابک زنجانی ها بود که در حال حاضر معضلی برای کشور ایجاد کرده است.
مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم با اشاره به تولید گاز در کشور یادآور شد: ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز در کشور تولید می شود که ۵۰ تا ۶۰ میلیارد مکعب آن نیروگاه ها مصرف می کنند و سهم خوراک پتروشیمی ها ۶ میلیارد مکعب است به عبارت دیگر کمتر از ۴ میلیارد مکعب اتان در پتروشیمی ها مصرف می شود.
وی در ادامه گفت: این حجم مصرف در نیروگاه ها و مصارف خانگی قابل مقایسه با مصرف گاز پتروشیمی ها نیست در صورتی که هدر رفت انرژی در نیروگاه ها و مصارف خانگی بیشتر از مصرف گاز در پتروشیمی هاست.
میر افضلی در ادامه با تاکید بر مصوبه کمیته راهبری پتروشیمی های منطقه گفت: شرکت مشترکی توسط شرکت های پتروشیمی منطقه تاسیس خواهد شد که برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت متنوعی در منطقه اجرا خواهد نمود و  اهداف متنوعی از جمله احداث مجموعه بزرگ تفریحی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
در پایان جلسه مدیران روابط عمومی های پتروشیمی های منطقه پارس در مورد برنامه های آتی از جمله دهه مبارک فجر به تبادل نظر پرداختند.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن