بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24598
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 دی 94 9:35 ق.ظ

بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی در آب‎های بوشهر/ تماس تلفنی کری با ظریف/ سپاه: دستگیرشدگان در محل مناسبی نگهداری می‌شوند+عکس

ثلاث- دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس سپاه پاسداران اعلام کرد: ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند، در حوالی جزیره فارسی بازداشت کرد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ جزیره فارسی از جزایر غیرمسکونی نزدیک خارگ و در مرز دریایی استان بوشهر با عربستان محسوب می شود.

 موقعیت توقیف دو فروند شناور رزمی آمریکایی

عکس/ موقعیت توقیف دو فروند شناور رزمی آمریکایی
عکس/ موقعیت توقیف دو فروند شناور رزمی آمریکایی
براساس اعلام نیروی دریایی سپاه، این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آب‌های کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

از ۱۰ نظامی دستگیرشده، ۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای، از توقیف دو فروند شناوری رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.

 نمونه‌ای از شناورهای توقیف شده آمریکا توسط سپاه

عکس/ نمونه‌ای از شناورهای توقیف شده آمریکا توسط سپاه

بیانیه نیروی دریایی سپاه پاسداران

آرم سپاه پاسداران روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: در ساعت ۱۶:۳۰ سه شنبه مورخ ۲۲/۱۰/۹۴ دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر “ترومن” امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است .

همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر “شارل دوگل “فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است .

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است : سرنشینان شناورهای امریکایی شامل ۹ مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند. 

پنتاگون: این شناور اشتباهی وارد ایران شد

به نوشته فارس، پنتاگون می‌گوید ایران دو قایق نیروی دریایی آمریکا را توقیف کرده است که اشتباهی وارد آبهای ایران شدند.

«پیتر کوک»، سخنگوی پنتاگون بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، خبر پیشین در این باره را تأیید کرد و گفت این قایق‌ها در مسیر بین کویت و بحرین در حال حرکت بوده‌اند که تماس با آنها قطع شده است.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه مقامات آمریکایی با طرف ایرانی برای حل و فصل این موضوع در تلاش هستند تصریح کرد ایران گفته به زودی نظامیان بازداشت‌شده را آزاد خواهد کرد.

«کوک»  اضافه کرد این اتفاق در نزدیکی «جزیره فارسی» در خلیج فارس رخ داده است و گفت که قایق‌های آمریکایی سهواً وارد آبهای ایران شده‌اند.

یک مقام امریکایی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفته که ده ملوان نیروی دریایی آمریکا در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، بازداشت شده‌اند.

تماس تلفنی جان کری با ظریف درباره قایق‌های توقیف‌شده آمریکایی

ظریف کریجان کری، وزیر خارجه آمریکا، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای تسریع آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج فارس، تماس گرفته است.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت ظریف در این تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود گفته سرنشینان این دو قایق به زودی آزاد خواهند شد.

کاخ سفید، بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج فارس را «تحریک‌آمیز» خواند

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ده نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد گفت به دلیل همین اقدامات «تحریک‌آمیز» است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در اولویت خود قرار داده است.

ارنست گفت کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند.

دیلی بیست: ایران تا سخنرانی سالانه اوباما نظامیان آمریکایی را آزاد نمی‌کند

روزنامه دیلی بیست به نقل از منابع نظامی آمریکایی ادعا کرده است که ایران تا روز چهارشنبه و برگزاری سخنرانی سالانه رییس‌جمهور آمریکا، نظامیان دستگیر شده آمریکایی را در بازداشت نگاه خواهد داشت.

واکنش قانونگذاران آمریکایی به بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس

نمایندگان کنگره آمریکا به خبر بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس واکنش نشان دادند.

سناتور تام کاتن، بازداشت ۱۰ نظامی آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «ذلت‌بار» خواند.

سناتور، «کوری گاردنر»، عضو کمیته روابط خارجی سنا، خواستار تعویق سخنرانی سالانه اوباما، تا زمان مشخص شدن موضوع توقیف قایق‌های امریکایی شد.

سناتور، «الیوت انگل»، دموکرات ارشد سنا گفت که این اقدام ایران، همه چیز را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سناتور مارکو روبیو که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هست تأکید کرد که ایران بایستی نظامی‌های بازداشت‌شده را آزاد کند.

واکنش «کری» به توقیف دو قایق آمریکایی در آبهای خلیج فارس

جان کری، وزیر خارجه آمریکا هنگام ورود به کنگره در پاسخ به سوالی درباره بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی که به صورت غیرمجاز وارد آب‌های ایران شده بودند گفت: «آنها خیلی زود آزاد خواهند شد.»

جو بایدن: موضوع نظامیان بازداشت‌شده در ایران به خوبی تمام می‌شود

جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا هنگام ورود به سالن محل سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اطمینان دارد موضوع نظامی‌های بازداشت‌شده آمریکایی، پایانی خوش خواهد داشت.

 

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. سید مرتضی کراماتی says:

    مدیر محترم سایت خبری ثلاث
    با سلام و ادب
    قطعه شعری جهت انتشار
    این خانه در دارد …
    شعری برای متجاوزان آمریکایی
    تقدیم به سردار سرافراز جناب سرهنگ پاسدار حاج احمد دولابی فرمانده محترم ناوتیپ ۲۱۴ تکاوران حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    ( سید مرتضی کراماتی )
    دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آبهای جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف شدند .

    این خانه در دارد حریمش آسمانی است
    بر تارک نامش خروشی جاودانی است

    این خانه صاحبخانه دارد نازنین است
    گلبوته هایش سهم باغی ارغوانی است

    اینجا حریم عزت و شور و شعور است
    این سرزمین راد مردان یلانی است

    نام خلیج فارس با طوفان عجین است
    بر پهنه اش از موج و طوفان صد نشانی است

    محض تلنگر بی اجازه کی توانی
    وارد شوی چون کشورم صاحب زمانی است

    افسانه ی مردان مردش را شنیدی
    بر خصم دون چون شعله ی آتشفشانی است

    اینجا جنوب و سرزمین (مهدوی ) هاست
    این خانه در دارد حریمش آسمانی است

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن