بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24685
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 26 دی 94 1:08 ب.ظ

فرماندار کنگان:

موانع مبادلات تجاری در شهرستان کنگان برای رونق اقتصادی برداشته شود

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: موانع مبادلات تجاری در شهرستان کنگان برای رونق اقتصادی برداشته شود

فرماندار کنگان گفت: برای توسعه رونق اقتصادی و جلوگیری از قاچاق در بندر کنگان ضمن اینکه باید موانع پیش‌روی مبادلات تجاری برداشته شود، تشویق تاجران و افزایش معافیت‌ها مورد توجه قرار داشته باشد.
 
به گزارش ثلاث و به نقل از  روابط عمومی فرمانداری کنگان، عباس جمشیدی در نشست با مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه این استان دارای ۸ شهرستان ساحلی است اظهار داشت: ساحل‌نشینان این استان حافظان اصلی مرزها هستند که امنیت این مناطق با تعامل و همدلی این عزیزان فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مبادلات مرزی در استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی است تصریح کرد: از قدیم‌الایام مردم ساحل‌نشین این استان به ویژه شهرستان کنگان با کشورهای حوزه خلیج فارس مبادلات تجاری داشته‌اند که هم‌چنان ادامه دارد.
 
فرماندار کنگان با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مرزی در استان بوشهر گفت: این تعاونی‌ها که نقش مهمی در مشارکت مردم ساحل‌نشین در فعالیت‌های تجاری دارد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد که اکنون برای رونق این تعاونی‌ها نیاز به اصلاح ساختاری دارد.
جمشیدی با تاکید بر حل مشکلات معافیت کالای همراه ملوان در استان بوشهر بیان کرد: برای تقویت مبادلات مرزی نیاز به تقویت و ساماندهی معافیت کالای ملوانی است که در این راستا بازنگری این حوزه و قانونی شدن آن ضرورت دارد.
وی تاکید کرد: سقف معافیت کالای ملوانی باید برای این سخت کوشی ان تعیین شود تا سود واقعی در جیب این دریانوردان و خانواده‌های آنان برود.
فرماندار کنگان با تاکید بر اصلاح آیین‌نامه کالای ملوانی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالا در بندر کنگان ضمن اینکه باید موانع پیش‌روی تجار برداشته شود تشویق تجار و افزایش معافیت‌ها مورد توجه قرار داشته باشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن