بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24775
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 2 بهمن 94 9:04 ق.ظ

از سونامى ردصلاحیت ها تا همدلی و همراهى ملت

ثلاث – روح اله صفایی: مقام معظم رهبری برعدم پایمال شدن حق الناس تاکید داشتند و بارها خواستار “حضور گسترده تمام اقشار جامعه و حتى آنها که به نظام اعتقاد ندارند” در عرصه انتخابات شدند.

ثلاث – من از فقر امتم بیم ندارم ، آنچه براى امتم بیمناکم ؛ از سو مدیریت است . پیامبر اکرم (ص)
ثلاث – روح اله صفایی : همواره معیار و ملاک هرانتخاباتى را با شرکت تمامى آحاد مردم با هر گرایش و سلیقه انتخاباتى که دارند ، می سنجند.
حال با ردصلاحیت افرادی که چندین دوره در مجلس به عنوان نماینده ملت ، خدمت کرده اند و یا ماه ها و سال ها در سنگر هاى دفاع مقدس حضور داشته اند و برخى نیز مجروح شده اند را با استناد به ماده ٢٨ و بند ١و ٣ که بیانگر ” عدم اعتقاد و التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامى ایران ” و یا ” ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه” این شبهه را ایجاد می کند که از نمونه آمارى جامعه فرهیخته و نخبه با تخصص ها و گرایش های سیاسی مختلف عملاً نامسلمان و ضدانقلاب اند !!!
مقام معظم رهبری برعدم پایمال شدن حق الناس تاکید داشتند و بارها خواستار “حضور گسترده تمام اقشار جامعه و حتى آنها که به نظام اعتقاد ندارند” در عرصه انتخابات شدند.
نگرانى ولایت مردان این است که خدای نکرده تنگ نظرى ها در رد صلاحیت ها موجب کاهش حضور مردم شود و مجلس هم که نمونه اى از همدلی و همراهى ملت است، نتواند وظیفه والای خود را به نحو صحیح انجام دهد.
متاسفانه استان بوشهر با توجه به جایگاه اقتصادی ، نظامى و امنیتى که شرایط ویژه اى برای خود و کشور دارد، تاکنون با از دست دادن فرصت ها، دیگر وقتى برای آزمایش های سعی و خطا ندارد.
در زیر نیز میتوانید نمودار رد صلاحیت در طیف هاى مختلف را مشاهده کنید.

نمودار-انتخابات۹۴
از این رو امید است مسئولان ذی ربط براى برداشتن گام بزرگ دیگر در تاریخ انقلاب متحد شوند تا دیگر بار ماهیت واقعى و غیر قابل انکار مردمى بودن جمهورى اسلامى و اجراى دستور مقام معظم رهبرى براى حضور و مشارکت همه نظر ها و سلیقه ها در صحنه انتخابات ، به صورت گسترده شاهد باشیم .

نظرات

  1. عبدالمجید اورا says:

    باتشکر ازجناب صفائی…و نه در دفاع و یا رد اعلام نتایج صلاحیت و…
    بلکه در یادآوری مصداق حق الناس ….
    ای کاش چنین مقالاتی در زمانی که هزاران نفر از مناصب ومفاصل سیاسی و اجتماعی واقتصادی بجرم اینکه گرایش اصول گرائی دا شتند یا دارند از حلقه ی کارگزاری و ادای خدمت کنار گذاشته شدند و بسیاری از آنها علیرغم توانمندی و سلامت کاری فوق العاده ی داشتند”پوت ” شدند. نوشته می شد. به هرحال همه آنها شخصیت داشتند ودارند و عضو جامعه ایران اسلامی هستند.
    و همچنان امیدوارم که تعهد ، شایستگی و صلاحیت افراد مرجع ورجحان انتخاب وانتصاب باشد. نه سلیقه وگرایش و عضویت در باند وجناح و گروه … موفق باشید

  2. دلسوز says:

    آقای نویسنده مقدمه شماباموخره ونتیجه ای که گرفته اید غلط است زیرا وجود سلیقه غیراز اعتقاداست اعتقادبه نظام سیاسی سلیقه ای نیست بلکه باورقلبی است انتخابات ازمقوله باوراست نه سلیقه جمهوری اسلامی اعتقاداست نه سلیقه مثل نمازاست کسلیقه دران دخالت ندارد آدمهای صالح بایداهل دین وراسکرداری باشند نه درکارنامه زندگیشان بی تقوایی وقاچاق وزمین خواری واعتقادنداشتن به نظام سیاسی کشوروشرکت درجریان فتنه ۸۸که حکم بارزمخالفت بارهبری است وبدا که مصداق ردصلاحیتها ازاین نوع است دلسوزاقلاب که حق الناس اساشیم نه اشخاص عنود لجباز باتشکرازثلاث

  3. شکر says:

    با سلام. عالی بود جناب صفایی

  4. سلام says:

    لطفا نظرات قبلی بنده را تایید کنید و یا مطلب خود را از سایت حذف کنید…

  5. دریا دل کنگان says:

    توجه داشته باشید که مجلس جایگاه حساسی برای دفاع از ارزشهاست و سیاست های نظام است پس این گلچین کردن ها کاملاً طبیعی به نظر می آید ضمناً تاریخ بیانگر ماجرای ها فراوانی چون موسوی ها و کروبی ها بود پس نمی توان به سوابق قبلی آقایان تنها اکتفا نمود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن