بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24798
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 4 بهمن 94 4:48 ب.ظ

لزوم نگاه ویژه به روستاهای اطراف صنعت

روستای چاه مجنون؛ از اقدامات انجام شده تا کمبودها+ عکس

اختصاصی ثلاث- روستای چاه مجنون از توابع شهرستان کنگان یکی از مناطقی است که از موقعیت جغرافیایی تقریبا خاص و خوبی برخوردار است.

به گزارش ثلاث، روستای چاه مجنون از توابع شهرستان کنگان یکی از مناطقی است که از موقعیت جغرافیایی تقریبا خاص و خوبی برخوردار است.

این روستا دارای ساحل زیبا و دست نخورده ای می باشد که اواخر هر هفته پذیرای مهمانان و گردشگران منطقه و خارج از استان می باشد.

طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در این روستا انجام شده که تا حدودی و البته بخشی از مسائل، مشکلات و نیازمندی های این روستا را مرتفع کرده است.

سلمان آرش دهیار روستای چاه مجنون در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: طی یک سال گذشته اقدامات خوب و موثری در این روستا انجام شده که توانسته بخشی از مسائل و مشکلات را حل نماید.

وی افزود: بهره برداری از پروژه آبرسانی که از یک سال پیش شروع شده است و همچنین بهره برداری از پروژه گازرسانی در این روستا از اقداماتیست که با پیگیری انجام شده به سرآنجام رسیده است.

دهیار روستای پاه مجنون خاطرنشان کرد: برای احداث خانه عالم در این روستا پیگیری ها جدی انجام داده ایم که خوشبختانه نتیجه لازم را به دنبال داشت و اکنون چند ماهیست که امام جماعت در این روستا مستقر شده است.

آرش گفت: ایجاد آسفالت و پیاده رو در روستا به میزان دو هزار و ۵۰۰ متر مربع، نصب چراغ و روشنایی ورودی روستا به ارزش ۲۰ میلیون تومان و در اختیار قرار دادن دو هزار متر مربع زمین پارک نیز از دیگر اقدامات دهیاری ما بوده است.

وی عنوان کرد: پیگیری و اخذ مجوز مدرسه پنج کلاسه با زمینی به مساحت سه هزار متر مربع، پیگیری آماده شدن طرح هادی روستا که محقق شد و پرداخت هزینه سرویس مدارس دانش آموزان روستا نیز از دیگر اقدامات ما در سال ۹۴ بوده است.

آرش از مجموعه فرمانداری و بخشداری شهرستان و مردم روستا تقدیر نمود.

 

با وجود اشاره دهیار چاه مجنون به اقدامات انجام شده جهت تسهیل زندگی و همچنین استفاده از امکانات بیشتر، این روستا نیازمند نگاه ویژه مجموعه بخشداری شهرستان و حتی سازمان منطقه ویژه پارس نیز می باشد.

ساحل روستای چاه مجنون از مناطق زیبای شهرستان است که خوشبختانه هنوز دست نخورده و بکر باقی مانده است دست نخورده و بکر مانده است و با توجه به اینکه در همجواری شهر باستانی سیراف قرار دارد می تواند در زمینه های جذب گردشگر بسیار موثر واقع گردد.

ساماندهی قبرستان و توسعه مسجد این روستا از جمله نیازمندی های اولیه این روستا است.

روستای چاه مجنون دارای ۲۱۰ نفر جمعیت است. دهیاری روستا در سال ۹۲ همزمان با انتخابات شوراها تاسیس گردیده و در این مدت اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته که موجب رضایت اهالی روستا از مسئولین به خصوص فرماندار و بخشدار و دهیار شده است.

کمبود های این روستا را می توان عدم وجود پارک و فضای سبز در روستا و عدم وجود مکان ورزشی جهت جوانان روستا عنوان کرد.

 

گزارش: مصطفی صفایی

عکس: هادی زارعی

 

 

آسفالت

آسفالت و سنگفرش (۱۲) آسفالت و سنگفرش (۱۳) آسفالت و سنگفرش (۶) آسفالت و سنگفرش (۳) آسفالت و سنگفرش (۲)

پل ورودی روستا

پل ورودی (۱)

خانه عالم در روستا

منزل عالم (۱)

خیابان ورودی روستا و چراغ های روشنایی

خیابان ورودی (۴) خیابان ورودی (۵)

زمین مدرسه

زمین مدرسه (۳)

ساحل چاه مجنون

ساحل (۲) ساحل (۵) ساحل (۶) ساحل (۸) ساحل (۱۰) ساحل (۱۳)

 

 

 

//

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن