بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24870
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 6 بهمن 94 3:47 ب.ظ

یوسفی:

صادرات کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۴۳ درصد افزایش یافت

ثلاث- مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ۴۳ درصدی صادرات کالا از گمرک این منطقه در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مطنقه ویژه پارس،مهدی یوسفی  با بیان این که در دی ماه امسال دو میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۱۹ تن شامل انواع  کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که میزان صادرات میعانات گازی در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافته است گفت: در مدت یاد شده یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۹۹ تن میعانات گازی به ارزش ۵۸۹ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۲۵ دلار به  خارج از کشور صادر شده است .

یوسفی میزان صادرات کالاهای غیر نفتی در دی ماه امسال را یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۸۲۰ تن بر شمرد و تصریح کرد: ارزش کالاهای غیر نفتی صادر شده در این مدت ۶۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۸۱ دلار است  که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: صادرات کالا در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز به لحاظ وزنی ۱۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۴ درصد افزایش یافته است گفت: با بهره برداری از فازهای جدید میدان مشترک پارس جنوبی پیش بینی می شود روند افزایشی صادرات کالا ار گمرک این منطقه تداوم یابد.

بر اساس این گزارش کالاهای صادراتی منطقه ویژه پارس شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است و این کالا ها به ۲۹ کشور مختلف صادر می شود.

 

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن