بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24994
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 10 بهمن 94 11:54 ب.ظ

تارا حیدری

جغرافیا، تاریخ و سبک زندگی مردمان جنوب، خود یک شعر است

ثلاث- تارا حیدری گفت: جغرافیا، تاریخ و سبک زندگی مردمان جنوب، خود یک شعر است.

کتاب شعر تارا حیدری

 

 

به گزارش ثلاث، تارا حیدری شاعر خوش نام استان بوشهر، نخستین کتاب خود را به تازگی رونمایی نموده است. وی که متولد ۲ بهمن ماه ۱۳۶۳ در شهرستان دشتی، شهر کاکی است. وی در سالیان اخیر ساکن کنگان بوده و از کلاس های شعر و ادبیات که به صورت هفتگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان نیز تشکیل می شود، تا حدودی بهره می برد.

نام مجموعه شعرهای سپید تارا حیدری” ماهی ها هم غرق می شوند” است که ناشر آن انتشارات مانی می باشد.

بی گمان عامل اصلی موفقیت تارا حیدری در سرایش شعر، در ابتدا استعداد درونی وی است.

این کتاب در ابتدا در دوشنبه های ادبی کنگان با حضور رئیس اداره فرهگ و ارشاد شهرستان، رئیس انجمن شعر شهرستان و دیگر شاعران این منطقه و دیگر مناطق استان رونمایی شد. به گفته حیدری طی همین ماه این کتاب در خورموج و بوشهر نیز به احتمال فراوان رونمایی خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: با اخذ لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر، در حال حاضر به عنوان کارشناس ایمنی در HSE ارشد سازمان منطقه ویژه مشغول به کار هستم.

حیدی اذعان داشت: رشته تحصیلی و شغل خود را به این دلیل عرض کردم که بگویم شعر، ادبیات و در کل هنر، در هر شرایط و محیطی می تواند به کار خود ادامه دهد.

این شاعر جوان در ادامه گفت: قالب شعری کتابم، سپید، در ۸۰ صفحه و شامل ۹۲ شعر کوتاه و نسبتا بلند می باشد.

زمینه شعری کتاب بیشتر در حال و هوای جنوب، عشق و زن است. دغدغه ها، سوال ها و نوع نگاه خود من به زندگی.

حیدری عنوان کرد: این اولین کتاب من است و پیش از این، شعرهایم در مطبوعات استان و سایت های ادبی منتشر می شد.

وی تاکید کرد: حتما برای چاپ کتاب های بعدی برنامه خواهم داشت و از همین روزها اشعار جدید بعد از کتابم را بررسی می کنم و به ایده های جدید می اندیشم اما با توجه به وسواسی که در انتخاب شعرها دارم، تاریخ دقیق چاپ کتاب بعدی مشخص نخواهد بود.

این شاعر افزود: شعر گفتن را از ۱۱ سالگی شروع کردم و گاهی دفترهای شعر همه این سال ها را نگاه می کنم و مسیر شعری خودم را بررسی می کنم. به دو دلیل، اول اینکه مسیرهای تازه را کشف کنم و دوم اینکه خاطراتم را به یاد می آورم، چرا که در پس هر شعر، خاطره ای نهفته است  .

حیدری گفت: جنوب، پتانسیل بالفعل و بالقوه زیادی در هنر و به خصوص ادبیات داشته و دارد. ادبیات جنوب همیشه حرف برای گفتن داشته است و هر چند وقت یکبار اثری تازه و در خور توجه به جامعه ادبی معرفی می کند.

وی تصریح کرد: جغرافیا، تاریخ و سبک زندگی مردمان جنوب، خود یک شعر است. موسیقی، معماری، لباس، لهجه، غذا…و حتی معمولی ترین بخش های زندگی مردمان جنوب می تواند یک اثر هنری بیافریند.

این شاعر ابراز داشت: بهره گیری از اساتید و دوستان با تجربه، مطالعه آثار ارزشمند ادبی و تغییر نوع نگاه به آنچه دیگران، روزمره اش می پندارند، به غنای ادبی شاعران، کمک بسیار خواهد کرد.

حیدری گفت: برای پیشرفت در یک شاخه هنری، بهتر است از هنرهای دیگر هم بهره گرفت.

دیدن تئاتر، شنیدن موسیقی و هر هنری که ذوق شاعر را پرورش دهد، به او کمک خواهد کرد. همین موضوع برای دیگر هنرها هم صدق می کند.

حیدری یادآور شد: از خانواده ام قدردانی می کنم و کتابم را برای سپاس از حمایت شان در عبور از محدودیت ها و محرومیت ها به آن ها تقدیم کرده ام. از همسرم، آقای اسماعیل جاشویی که راه های پیش رویم را باز گذاشت و مشوق و راهنمای ادامه ام بود.

از اساتید بزرگوار و دوستان خوبی که از آن ها آموخته ام و دلگرمی ام بوده اند به خصوص آقایان سعید مهیمنی، محسن شریف، امید غضنفر، محمد مصدق، محمد رحیمی زاده، رضا طاهری، فراز بهزادی و…نیز قدردانی میکنم.

وی همچنین اضافه کرد: از شما( سایت خبری تحلیلی ثلاث و سایت فرهنگی، هنری و اجتماعی زووم) نیز که در راه فرهنگ این دیار تلاش می کنید سپاسگزارم.

 

 

در من غمی است غریبانه و کوچک

که شرم دختران جنوب را

با نگاهش

            به زمین می دوزد

 

من

بوسه ای جامانده

                  در ازدحام بدرقه ام

 

**

 

بچرخ با هوهوی باد

ستاره سنجاق کن به موهات

موج بردار

بریز روی اخم ناخدا

قلاب شو به لب هاش

بکش لبخندش را…

 

حالا دامنت را بتکان

و پری را

به دنیا بیاور!

 

 

**

 

دریا و آسمان را

به هم کوک می زند

باران

 

 

 

IMG-20160129-WA0001 [640x480]

برچسب ها: , , ,

نظرات

  1. یه نفر says:

    بسیاااار زیبا
    کتاب شعرشون رو از کجا میتونم تهیه کنم؟

  2. جوان کنگان says:

    خود کنگان کمبود شاعر داشته که با یه غیر کنگانی باید مصاحبه بشه واقعا که

  3. محسن مرهونی says:

    بسیار عالی و موجب افتخار جنوب و جنوبی ها. انشالله به امید موفقیت های بیشتر در مسیر زندگی

  4. درود و تبریک خانم حیدری ،، بی شک مجموعه ماهیها هم غرق میشوند ، از اثرهای ماندگاری خواهد بود که به نیکی تاثیرش را در جامعه ادبی کشور نظاره گر خواهیم بود ، قلم شیوا و احساس لطیف شما که تاثیر گرفته از طبیعت و زیباییهای اون میباشه مثل همیشه زیبا و قابل ستایش است ،

  5. آزاده says:

    جای تبریک و تشویق هس ب تاراجان شاعر عشق و مهربانی..آینده خوبی داری تارای عزیز.

  6. ناشناس says:

    اسمان را به ریسمان بباف تاشعرت روسپدشود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن