بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 26454
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 4 فروردین 95 3:11 ب.ظ

گفتگوی ثلاث با رئیس شورای اسلامی کنگان

ساماندهی دست فروشان طی نوروز ۹۵ توسط شهرداری کنگان انجام شد/ رضایت و گلایه مندی بازاریان و مردم

به گزارش ثلاث، برای نخستین بار بازار دست فروشان در ایام نوروز توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان ساماندهی شد. شهرداری در این طرح هیچ گونه هزینه ای تحت عنوان عوارض یا اجاره از غرفه داران نگرفته و حتی خدمات معمول دیگر را نیز در اختیارشان قرار داده که در نوع خود تقریبا بی […]

به گزارش ثلاث، برای نخستین بار بازار دست فروشان در ایام نوروز توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان ساماندهی شد.

شهرداری در این طرح هیچ گونه هزینه ای تحت عنوان عوارض یا اجاره از غرفه داران نگرفته و حتی خدمات معمول دیگر را نیز در اختیارشان قرار داده که در نوع خود تقریبا بی سابقه است.

شایان ذکر است که این موضوع بعضا با گلایه برخی بازاریان نیز همراه بوده است و معتقدند این کار به بدنه بازار و بازاریانی که پروانه کسب دارند و عوارض، اجاره مغازه و پول برق پرداخت می کنند، آسیب می زند.

از طرفی دیگر برخی از مردم نیز به دنبال تهیه مایحتاج خود با هزینه ای ارزان تر هستند که معمولا نمایشگاه های عرضه کالا( به شرط عرضه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب) تا حدودی این شرایط را در اختیارشان می گذارد.

با این وجود بحث نمایشگاه های عرضه کالا و اقلام غذایی، گلایه بازاریان، کیفیت، تنوع و قیمت کالا، مکان نمایشگاه، سازه نمایشگاه، آسیب دیدن یا ندیدن بدنه بازار کنگان، ساماندهی دستفروشان، قدرت خرید مردم و تمایل به خرید ارزان، حمایت از بازاریان کنگان، همه و همه، از موضوعاتیست که طی دو سه سال گذشته به دغدغه اصلی بازاریان، دستفروشان، مسئولین و حتی مردم تبدیل شده است و انتظار می رود برای این داستان، نقطه اشتراک مناسب و مطلوبی چاره جویی شود به طوری که به اصطلاح، نه سیخ بسوزد و نه…

 

اکبر پاریابی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: غرفه هایی تحت عنوان اصناف و دست فروشان با همکاری اکثر نهادها در کنار ساحل راه اندازی شد.

وی افزود: میشود در اینده تفریحاتی مانند اسب سواری و غیره را در ضلع غربی شهر( ساحل پریشانی) منتقل کرد و بازار دست فروشان را نیز در کنار آن ساماندهی نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان با تاکید بر این موضوع که بدنه بازار نباید آسیب ببیند، اذعان داشت: یکی از معضلات بازار کنگان این است که هنوز سنتی اداره می شود.

پاریابی گفت: بازاریان می توانند یکی دو ماه قبل از نوروز با چند جلسه ای که با مسئولین و متولیان امر برگزار می کنند، به استقبال نوروز باعرضه کالاهای مختلف خود به مردم بروند.

وی توضیح داد: می شود با توافقی که به عمل می آید، تمام بازاریان مثلا ۱۰ تا ۱۵ درصد کالاهای خود را زیر قیمت معمول دیگر ایام سال عرضه کنند. برای اینکار می شود با نصب بنر در سط شهر و جلوی مغازه ها و انتشار در فضای مجازی، مردم و مسافرین را از این موضوع اگاه کرد واینگونه، کل بازار کنگان با تخفیفی مشخص به استقبال نوروز، مردم و مسافران بروند.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان اظهار داشت: ضمن احترام برای همه بازاریان، باید اذعان داشت که فشارهای پایان سال به شکلی در تمام شهرها مرسوم است و به ناچار امسال این غرفه ها دایر شد، ولی انشاءالله برای آینده، مجموعه فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف فکری برای بازار بکنند، زیرا وضعیت بازار برای فروشندگان و خریداران رضایت بخش نیست و لذا باید به سمت معامله دو سر برد برویم.

 

 

 

IMG_20160323_141824 IMG_20160323_141851 IMG_20160323_141919 IMG_20160323_141933 IMG_20160323_141945 IMG_20160323_142002 IMG_20160323_142020

 

//

 

نظرات

  1. یا هو says:

    باعرض سلام و خسته نباشید متاسفانه مسئولین شهرما فقط در فکر دست فروش ها هستند پنج شنبه بازارها راه بیندازند و خیلی متاسفانه بازار کنگان برا ی دست فروشها همه روز بازار می باشد ولی عوارض ها ، پول کارگر مالیات و برق و آب وعوارض شهرداریها باید اصناف ومغازه داران بپردازند اف بر این مسئولین بی فکر . حسبی الله ونعم الوکیل نعم المولی ونعم النصیر

  2. کریم says:

    سلام به رئیس شورای شهرمون حرفات خیلی زیبا ست ولی عمل نمی کنیییییییییییییییییییییید

  3. شهروند says:

    شهرداری؟؟؟!!!!!کنگان؟؟؟؟؟مگه داریم؟؟؟؟؟

  4. ناشناس says:

    خدایش از وقتی صنف اومده یک ریال به شهرداری نمیدیم چرا دروغ می نویسید بیشا از ۱۰ ساله بدون یک ریال خدمت میکنند شاید از دست فروشها چیزی بگیرند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن