بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 26495
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 فروردین 95 1:16 ب.ظ

آیت اله هاشمی رفسنجانی در منطقه ویژه پارس:

تمدن جدید خلیج فارس با محوریت نفت و گاز ایجاد می شود

ثلاث- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز ( پنج شنبه ۵ فروردین) در حاشیه سفر یکروزه خود به منطقه ویژه پارس گفت: طرحی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است که در صورت اجرای آن شاهد ایجاد تمدنی جدید در خلیج فارس با محوریت نفت و گاز خواهیم بود.

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام در جمع مدیران شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس، استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر ، ائمه جمعه اهل سنت، فرماندار و مسئولین شهرستان عسلویه با اشاره به موقعیت استراتژیک این منطقه ی عظیم اقتصادی و صنعتی در تحولات کشور و منطقه گفت: گزارشاتی که از آقای استاندار و مدیر منطقه در طول مسیر شنیدم باعث شده اطلاعات من در خصوص این منطقه تازه شود .

وی تصریح کرد: من در جمع شما به صنعتگران و مدیران صنایع این بشارت را می دهم که با تصویب طرح نظام آمایش سرزمینی برای سواحل جنوب با محوریت عسلویه ، طرحی نوشته ایم که تحقق آن بسیار آسان و عملیاتی است و روزی می رسد که اگر این طرح و سیاست ها را اجرایی کنیم شاهد رشد چمشگیر این مناطق خواهیم بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دولت دکتر روحانی با برنامه هایی که دارند که من امیدوارم با اجرای سیاست های مورد نظر چهره این منطقه آنچنان عوض شود که شاهد ایجاد یک تمدن جدید در خلیج فارس با محور انرژی ،نفت و گاز باشیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به داشتن مواد اولیه ارزن، نیروی کار و بنادر آماده ارتباط با دنیا  تاکید کردند: با توجه به اینکه می توان از محصولات صنایع موجود در این منطقه به عنوان مواد و خوراک اولیه  ارزان فیمت بهره برداری های زیادی کرد و از آن هزاران محصول جدید تولید کرد، باید برای اجرای سیاست های کلی مجمع که به تایید رهبری نیز رسیده تلاش کرد و امیدواریم از سواحل جنوب ( سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان) در این خصوص به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

  • در ابتدای سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مدیرعامل منطقه ویژه پارس گزارشی از روند کلی فعالیت های صورت گرفته در حوزه های صنعت ،‌زیست محیطی، مسئولیت های اجتماعی و … ،استاندار بوشهر گزارشی از میزبانی مردم استان بوشهر از صنعت نفت ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گزارشی ار  روند پیشرفت و اجرای فازهای پارس جنوبی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی نیز گزارشی از روند فعالیت و شکل گیری پتروشیمی ها در پایتخت انرژی کشور ارائه کردن

 

 

۲۰۸۰۳_orig

لاات

فقغفعتلنتامتمن لالنعغبنعغل

نظرات

  1. حسن عبداللهي بنکی says:

    قدم آیت الله بر چشم . خیلی خوش آمدند اما متاسفانه ایشان هم در عسلویه فقط صنایع و کارکنان شاغل در صنایع را دیدند و هیچ سراغی از مردمی که صاحبان اصلی این زمین ها و معادن هستند ، نگرفتند .
    متاسفانه مردم بومی این منطقه اصلا برای دولتمردان اهمیتی ندارند و اصلا به حساب نمی آیند !

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن