بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2656
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 مرداد 93 9:51 ق.ظ

برگزاری نماز عید فطر در سیراف+تصاویر

به گزارش ثلاث نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه این شهردر مصلای شهرسیراف برگزار گردید.

به گزارش ثلاث نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه این شهردر مصلای شهرسیراف برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری درخطبه اول نماز عید سعید فطر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران و تبریک این عید بزرگ اظهار داشت:دنیا محل گذر است و دنیائیان کاروانیان این راه. امّا آنانکه اهل دنیایند بسان غفلت زدگانی هستند که همواره در خواب نوشین دنیایی فرو می غلتند و از عاقبت امور غفلت می ورزند و در این حال آنان به راهی دیگر ره می سپرند؛ امیر کلام و بیان چه زیبا فرموده اند:«اهل دنیا، مانند کاروانی هستند که ایشان را در حالی که خوابند می برند».

امام جمعه سیراف افزود:اگر تلاش اقتصادی برای به دست آوردنِ مایحتاج معمول خانواده یا کمک به فقرا و مصرف کردن در راه های خیر باشد، کار پسندیده ای است؛ چرا که در حقیقت، نه طلب دنیا، که کوشش برای به دست آوردن ثواب اُخروی است. امّا کوشش برای به دست آوردن مال دنیا اگر از روی حرص و دلبستگی به دنیا باشد، کار منفی و نکوهیده ای است. صرف تمام اوقات در به دست آوردن مال دنیا، اسباب خواری انسان را در دنیا و آخرت فراهم می کند. حضرت علی(ع) می فرماید: «دنیاخواهی موجب خواری و ذلت است».

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری در خطبه دوم به مسأله غزه اشاره کرده و ضمن محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از سران و امت های اسلامی خواستند با دست در دست هم و اتحاد اسلامی درس فراموش نشدنی به صهیونیستها بدهند.

وی در ادامه احکامی از عید فطر ذکر کرده و افزودند از آنجا که فطریه باید از مال حلال پرداخت شود آنها که سال خمسی ندارند مقداری پول را کنار بگذارند و یک پنج آنرا به عنوان خمس جدا کنند و از باقیمانده آن فطریه خود و خانواده خود را پرداخت کنند.

لازم بذکر است از آنجا که مهندس یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه در نمازعید فطر سیراف حضور داشت، امام جمعه سیراف ضمن تیریک و خیر مقدم به ایشان خواستار عملیاتی شدن مصوبه پروژه ورودی شهر سیراف توسط این سازمان شدند که مهندس یوسفی بلافاصله این قول را به امام جمعه و مردم شریف سیراف دادند که در اولین فرصت این کار انجام گیرد.

SAM_3905 SAM_3911 SAM_3912 SAM_3917 SAM_3919  SAM_3928 SAM_3930 SAM_3936 SAM_3938 SAM_3940 SAM_3941 SAM_3932

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. سیرافی says:

    سلام،ببخشیدعکسهابازنمیشه

  2. ... says:

    عکسا که باز نمیشه !

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن