بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27276
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 23 فروردین 95 2:11 ق.ظ

فرماندار کنگان در گفتگو با ثلاث:

دهکده گردشگری، ظرفیت جدید توریستی و بازار را در شهرستان کنگان ایجاد می کند

اختصاصی ثلاث- شهرستان کنگان می تواند با ایجاد دهکده گردشگری یکی از مناطق گردشگری بسیار خوب در جنوب استان بوشهر باشد.

 به گزارش ثلاث، روز گذشته فرماندار جدید شهرستان کنگان به اتفاق روسای شورای اسلامی شهرهای کنگان و بنک و شهرداران این دو شهر از محل احداث پروژه دهکده گردشگری کنگان( که به مساحت ۲۵ هکتار واقع در غرب شهرک پریشانی- ساحل- است) بازدید میدانی نمود.

 

عبدالنبی یوسفی فرماندار جدید شهرستان کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: مابین شهر کنگان و بنک ساحل ماسه ای و بسیار زیبایی وجود دارد که محل احداث این پروژه بزرگ و مهم خواهد بود. با توجه به اینکه شهر کنگان و بنک و در کل مجموعه شهرستان کنگان در راه ورودی استان فارس به استان بوشهر قرار دارد و با توجه به وجود ساحل زیبایی که در این منطقه قرار دارد، طبیعی است که مشتریان بسیار خوبی در بحث گردشگری از استان بزرگ و همجوار خود خواهد داشت.

وی با اشاره به این مطلب که باید تلاش کرد تا انشاءالله بتوانیم دهکده گردشگری ساحلی را در این منطقه ایجاد کرد، افزود: در این زمینه، مشاور، یک سری مطالعات را شروع کرده است و به محض اینکه فاز اول این مطالعات تکمیل و رفع نقص شود، انشاءالله در فازهای بعدی و مطالعات بعدی بتوان شاهد اجرایی شدن پروژه باشیم.

فرماندار شهرستان کنگان در ادامه گفت: طبیعی است که در راستای اجرایی شدن این پروژه، شهرداری کنگان و بنک باید در حوزه کاری خود یک سری تلاش هایی داشته باشند، هرچند که تا کنون نیز گام های خوبی برای این کار برداشته اند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالعات فاز اول این کار پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم که پیمانکار بتواند با سرعت، مطالعات این کار را تکمیل کند تا انشالله بتوان در سال جاری اعتبار لازم را برای آن جذب کرد.

یوسفی در خصوص اهمیت این پروژه تصریح کرد: اعتقاد داریم شهرستان کنگان می تواند یکی از مناطق گردشگری بسیار خوب در جنوب استان بوشهر باشد.

وی، ساحل بسیار زیبا، توسعه صنعت و جمعیتی که به واسطه ان در شهرستان های جنوبی استان ساکن شده اند و قرار گرفتن شهرستان در مسیر اصلی استان فارس، اصفهان و مرکز کشور و جمعیت فراوانی که از این طریق می توانیم به ایجا بکشانیم و توسعه بازارهایی که بتواند هم گردشگری صنعت و هم گردشگری تجاری و هم اینکه گردشگری طبیعت( که همان ساحل زیبا ودریا است) داشته باشیم را از دلایل اهمیت یافتن این پروژه بزرگ برشمرد.

فرماندار شهرستان کنگان تاکید کرد: به دلیل اهمیت این موضوع، هم جناب اقای استاندار نگاهشان به این پروژه مثبت است و به این موضوع کمک خواهند کرد و هم اینکه باید دید با تعاملی که انجام می شود، بخش صنعت چه کمکی می تواند داشته باشد.

یوسفی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که این کار هرچه سریع تر به مرحله اجرا برسد تا انشاءالله شاهد ایجاد دهکده گردشگری مناسب و در شان مردم شهرستان باشیم و هم اینکه کسانی که شهرستان کنگان را برای تفریح انتخاب می کنند شرایط خوبی را در اینجا داشته باشند.

“شهرستان کنگان ظرفیت بسیار مهمی در حوزه گردشگری دارد. همجواری شهرستان کنگان با خلیج‌فارس فرصت‌های بسیار مهمی برای توسعه طرح‌های گردشگری در این منطقه را فراهم کرده است.”

گفتنی است مصاحبه بالا نخستین گفتگوی ثلاث با عبدالنبی یوسفی فرماندار جدید شهرستان کنگان می باشد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن