بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27379
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 فروردین 95 1:07 ق.ظ

وقتی صنایع و مسئولین یک شهر، زبان مشترک را بکار می بندند

سیراف در مسیر توسعه اساسی/ تقدیر شهردار سیراف از برخی صنایع منطقه

اختصاصی ثلاث- شهردار سیراف از شرکت عمران ساحل، پتروشیمی جم و پالایشگاه گاز فجر جم در حوزه توسعه محیط پیرامونی و تعامل با شهر سیراف تقدیر نمود.

به گزارش ثلاث، طی سالیان اخیر با استقرار صنعت در منطقه جنوب استان، شاهد تاثیرات آن بر مناطق پیرامونی بوده ایم.

نمی توان منکر تاثیرات منفی نفت، گاز، پتروشیمی به اشکال مختلفی مانند آلودگی، افزایش جمعیت، افزایش بهای املاک و منازل، در معرض خطر قرار گرفتن محیط زیست و بعضا از بین رفتن زیست گاه های جانوری… بر مناطق پیرامونی شد.

ولی با این حال خیلی از مدیران صنعت با پذیرفتن این موضوع، اقدامات مثبت برای این مناطق انجام داده اند تا حداقل­ها را در حق مردم انجام داده باشند.

سیراف یکی از شهرهای تاریخی است که در پیرامون صنایع بزرگ قرار دارد. همانطور که می دانیم، آثار تاریخی، بعضا ممکن است با آلودگی ها و دوده های ساده ناشی از آلودگی نیز فرسایش یابد.

صنعت پیرامونی شهر سیراف طی یکی دو سال گذشته با وجود مسئولین شهری و شهرستانی که زبان تعامل را به خوبی درک کرده و بکار بسته اند، به خوبی همکاری کرده و کمک­های بسیار خوبی را برای این دیار تاریخی نموده اند.

هم اکنون با وجود تعامل دو سویه، سیراف در مسیر توسعه اساسی قرار گرفته است و این نیست مگر اینکه مسئولین این شهر با رایزنی ها، چانه زنی ها و تعامل خود، توانسته اند این مهم را برای مردم خود هدیه کنند. بدون شک شهردار، شورای اسلامی و امام جمعه سیراف، نقشی اساسی در ایجاد تعامل یا همان زبان مشترک صنعت با مناطق پیرامونی ر به خوبی انجام داده اند و نتیجه آن را برای مردم منطقه خود به عنوان یک ارمغان هدیه نموده اند.

این را نیز باید متذکر شد که مسئولین بدانند، خدمت برای مردم عبادت است و هیچگونه منتی بر اهالی و ساکنان آن دیار نیست.

در کنار همه این موارد باید نگاه مثبت و تعامل بسیارخوب مسئولین پتروشیمی ها، شرکت ها و پالایشگاه با این شهر تاریخی را ستود.

 

 

غلامحسین حیدری، شهردار سیراف در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: در ابتدا باید از همه مردم سیراف بابت همکاری در ایام نوروز جهت پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی  و  تحمل کم و کاستیهای خدمات شهری تشکر کنم.

وی در ادامه اظهار داشت: طی سال گذشته، شاهد همکاری صمیمانه شرکت عمران ساحل، پتروشیمی جم و پالایشگاه گاز فجر جم در حوزه توسعه محیط پیرامونی با شهر سیراف بودیم که جا دارد از طرف خود و شورای اسلامی شهر سیراف، نگاه تعامل گونه این بزرگواران را ارج گذاشته و تقدیر نماییم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جا دارد یک بار دیگر از شرکت محمدیان برای احداث بخشی از ورودی سیراف( از سمت کنگان) که از آرزوهای دیرینه مردم این دیار بود نیز تقدیر کنم.

شهردار سیراف تصریح کرد: مردم سیراف لایق بهترین ها هستند و امیدواریم تا روزی که در کسوت خدمتگزاری به مردم شریف سیراف هستیم، بتوانیم قدمی هرچند کوتاه را برای آبادانی، توسعه و رفاه این منطقه برداریم.

 وی تاکید کرد: قطعا هر کاری که برای این مردم انجام شود کم است و اگر کار کوچکی نیز از جانب مجموعه شهرداری و شورا انجام شده، صرفا وظیفه بوده و هیچ منتی از این بابت بر مردم نیست.

حیدری در ادامه با ابراز گلایه از سازمان منطقه ویژه پارس افزود: انتظار و توقع مردم سیراف از این نهاد، همکاری و تعامل موثرتر است. توقع می رود این سازمان موافقنامه فی مابین شهردار، مدیر عامل منطقه ویژه پارس و فرماندار سابق کنگان را اجرایی نماید.

 در پایان از کلیه اعضای محترم شورای اسلامی شهر سیراف، فرمانداری شهرستان، حوزه خاتم الانبیا، کلانتری و موسسه جوان سیراف تشکر می نمایم.

 

نظرات

  1. بلااي says:

    خودت بگو کاری کردی یا نه شهردار وشورااینها که شرکت ها انجام دادن

  2. ناشناس says:

    منم از زحمات شهردار خوبم تشکر میکنم

  3. ناشناس says:

    باید همه دست به دست هم بدهند تا سیراف به جایگاه واقعی اش برسد

  4. ناشناس says:

    حیدری متشکریم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن