بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27452
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 اردیبهشت 95 2:27 ق.ظ

رئیس بهداشت و درمان کنگان در گفتگو با ثلاث

اصلاح شیوه زندگی تنها راه پیشگیری از دیابت/نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی‌اطلاعند

اختصاصی ثلاث- رئیس بهداشت و درمان شهرستان کنگان راههای پیشگیری بیماری دیابت را اصلاح شیوه زندگی شامل افزایش تحرک، تغذیه سالم، کاهش استرس،عدم مصرف دخانیات عنوان کرد.

دیابت ۲

 

 محمد بازیاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث ضمن تبریک مجدد روز جهانی بهداشت افزود: شعار امسال «غلبه بر بیماری دیابت یعنی هشدار نسبت به دیابت و پیشگیری از آن است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد مبتلا به دیابت در دنیا بیش از ۳۴۶ میلیون نفر است و هر ۱۰ ثانیه دو نفر به دیابت مبتلا می‌شوند و هر هشت ثانیه یک نفر در اثر دیابت جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان ادامه داد: در ایران ۷/۷ درصد از جمعیت ۲۵ تا ۶۰ ساله، یعنی حدود ۴ میلیون ایرانی دیابتی هستند و نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

وی اذعان داشت: سن ابتلا به دیابت نوع ۲ دردنیا ۵۵ تا ۶۵ سالگی است در حالی‌که در ایران ۴۵ تا ۵۰سالگی است.

بازیاری در تعریف بیماری دیابت: اینگونه توضیح داد:

دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد و درنهایت قند خون افزایش می‌یابد. وجود مقدار فراوان قند در خون در درازمدت می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن مانند قلب، رگ‌های خونی،‌ کلیه‌ها، ‌دستگاه تناسلی و دستگاه عصبی آسیب برساند.

وی راههای پیشگیری این بیماری را اصلاح شیوه زندگی شامل افزایش تحرک، تغذیه سالم، کاهش استرس،عدم مصرف دخانیات عنوان کرد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن