بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27645
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 12 اردیبهشت 95 4:39 ب.ظ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر:

دانشگاه ازاد اسلامی کنگان در مسیر ارتقا به پردیس کنگان

اختصاصی ثلاث- رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان بوشهر گفت: نظرمان این هست که مرکز کنگان را به پردیس کنگان ارتقا بدهیم تا بتوانیم توسعه تحصیلات تکمیلی را در کنگان داشته باشیم.

IMG_0188 [640x480]

 

ثلاث؛ یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این جشن از مجموعه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کنگان بابت موقعیت عالی، بابت عملکرد خوب و ایجاد ساختمان اختصاصی دانشگاه، تقدیر نمود.

وی افزود: ما می توانیم روی پتانسیل هایی که کنگان دارد کار کنیم. می توان به ارتباط صعنت با دانشگاه کنگان به شکل خوب و جدی فکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ادامه با اشاره به این موضوع که اهمیت به دانشجویان فارغ التحصیل و دانشجویان دانشگاه آزاد جزو اولیت ماست، خاطرنشان کرد: در طول ۳۱ سال دو بار جشن دانشجویی و جشن ازدواج دانشجویی برگزار شده است و از حدود دو سالی که ما در خدمت دانشگاه ازاد اسلامی هستیم ۴ جشن دیگر توسط دانشگاه های آزاد اسلامی استان برپا شده است؛ به عبارتی هر شش ماه یک جشن داشته ایم و لذا جشن های فارغ التحصیلی و جشن های ازدواج دانشجویی برای ما اهمیت زیادی دارد و تا جایی که ممکن است به این مقوله فرهنگی و معنوی بهای لازم را داده ایم.

قیصری با استناد به این سخن آیت الله هاشمی رفسنجانی در طی جلسات متعدد مبنی بر اینکه ” دانشجویان ولی نعمت دانشگاها هستند” افزود: حال ما این دانشگاه را به حال خود رها نخواهیم کرد و با برنامه ریزی دقیق برای آن اهداف و چشم انداز بزرگی را برای آن ترسیم خواهیم کرد و از از ان پشتیبانی لازم را نیز به عمل خواهیم اورد.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که ما توسعه مراکز تحقیقاتی را در استان داریم، یادآور شد: انشاءالله چهار مرکز تحقیقاتی طی سال ۹۵ در استان کلنگ زنی خواهیم کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر  اظهار داشت: مرکز تحقیقاتی پلیمر و پتروشیمی در بین کنگان و دیر، مرکز تحقیقاتی آبزیان گرمسیری  در دلوار و مرکز تحقیقاتی نفت و گاز و علوم دریا نورردی را در خارگ  داریم .

قیصری گفت: یکی دیگر از برنامه های ما برای سال ۹۵ بحث توسعه گردشگری در استان است. دانشگاه آزاد اسلامی در حال ایجاد شرکت گردشگری آزاد در استان است.

وی افزود: بحث دیگه، توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان است که در حال حاضر در بوشهر فعال می باشد؛ در دشتستان در حال راه اندازی است و امیدواریم بتوانیم این مقوله را در تمام واحدهای دانشگاه آزاد استان ایجاد کنیم.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاکرنشان کرد: اتمام ساختمان های نیمه تمام مربوط به فضاهای دانشگاه های آزاد در سراسر استان نیز برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

قیصری در توصیه خود به دانشجویان گفت: توصیه بنده به دانشجوها این است که درواقع نظام مند وقانون مند باشند و سعی کنند همیشه در کارهایشان خلاقیت وجود داشته باشد و بتوانند برای جامعه مفید باشند.

وی تصریح کرد: درمورد ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: این موضوع حلقه ی مفقوده ای است که در ایران متاسفانه چه دانشگاه های دولتی و چه دانشگاه های آزاد و همچنین صنعت این ارتباط برقرار نشده و در دولت دولت تدبیر و امید این ارتباط در حال ایجاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ما الان در کنگان ظرفیت هایی که این شهرستان در خصوص استقرار صنایع و شرکت ها و ارتباط با آن ها دارد را در ارتباط با رشته ها مورد بررسی قرار می دهیم.

قیصری خبر داد: نظرمان این هست که مرکز کنگان را به پردیس کنگان ارتقا بدهیم تا بتوانیم توسعه تحصیلات تکمیلی را در کنگان داشته باشیم.

وی گفت: چون موقعیت خوبیه و می توانیم رشته های دکترا و کارشناسی ارشد که مرتبط با صنعت هست مثل نفت، گاز، پتروشیمی پلمیر، برق، عمران، معماری یا حسابداری  به کنگان بیاریم و از طریق پریس کنگان که زیر نظر واحد بوشهر است و می توان از این طریق این رشته ها به اینجا( کنگان)انتقال دهیم و از این طریق می شود ارتباط دانشگاه را با صنعت د اشته باشیم.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن