بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27860
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 23 اردیبهشت 95 4:13 ب.ظ

برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس ثلاث در استان بوشهر

ثلاث: مسئول برگزاری جشنواره عکس ثلات از برگزاری این جشنواره با شرکت عکاسان برتر از ۱۹ استان کشور خبر داد.

ثلاث: مسئول برگزاری جشنواره عکس ثلات از برگزاری این جشنواره با شرکت عکاسان برتر از ۱۹ استان کشور خبر داد.

مسئول برگزاری جشنواره ملی عکس ثلاث در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این جشنواره با هدف تهیه نمایشگاه و کتاب مصور از مجموعه عکس‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی شهرستان کنگان و جنوب استان بوشهر با همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

مصطفی صفایی گفت: آثار تاریخی شهرستان کنگان در دوره‌های مختلف، بقاع متبرکه امامزادگان (بناهای تاریخی و معاصر)، مساجد تاریخی، خانه‌ها و بافت‌های تاریخی شامل بناها، تزئینات معماری، سردر، گذرها، محلات و صنعت بزرگ پارس جنوبی از جمله موضوعات مطرح شده در جشنواره است.

وی افزود: همچنین صنعت بزرگ نفت و گاز مستقر در شهرستان کنگان، فازهای پارس جنوبی، بازارها، مغازه‌ها و فروشگاه‌های سنتی، محصولات صنایع دستی، کارگاه‌های سنتی، فرایند تولید محصولات، عکس‌های شب و عکس‌های نجومی با محوریت آثار تاریخی و زیبایی های شهرستان کنگان نیز از دیگر موضوعات جشنواره است.

ثلاث

صفایی اظهار داشت: موزه‌ها، زندگی سنتی و روستایی،  آئین‌ها و میراث فرهنگی ناملموس شامل مراسم سنتی عروسی، مراسم گرگشو،مراسم خرسمدی، جشن‌ها، سوگواری، آئین‌های مذهبی سنتی، مراسم سنتی طبخ خوراک و طبیعت شهرستان کنگان از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی گفت : دبیرخانه جشنواره عکس ثلاث سه وورک شاپ را برای ۲۲ الی ۲۴ اردیبهشت برنامه ریزی نموده است که در این سه روز کار با فایل های raw ، نورسنجی، و مستند سازی با تلفن همراه توسط آقایان سعید عرب زاده، حسین فخرایی و داریوش غریب زاده برگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه داوری و انتخاب آثار برعهده سعید عرب زاده AFIAP ، حسین فخرایی و ابراهیم گرامی است، تصریح کرد: این جشنواره بنا دارد بعد از دو روز اردو در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت، اختتامیه خود را در روز ۲۴ اردیبهشت برگزار کرده و با نظر هیات داوران نفرات برتر در بخش اصلی و موبایلی معرفی خواهند شد.

وی گفت: این جشنواره در دو بخش موبایلی و دوربین عکاسی برگزار می شود و به نفر اول بخش دوربین ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم بخش دوربین ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم نیز ۱۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و یا لوح سپاس اهدا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. امیر says:

    واقعا براتون متاسفم که از مشکلات مردم و ته لنجی چیزی نمیگید!!!!!واقعا چرا؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن