بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 28217
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 8 خرداد 95 8:22 ق.ظ

یادداشت /

الماسی و وقت عمل به محبت کنگانی ها

ثلاث – روح الله صفایی: پس از ردصلاحیت مجید حسینی کنگانی کاندیدای اصلاح طلب و کش و قوس های فراوان در اجماع اطلاح طلبان به حسین بردستانی جوان و از سوی دیگر معرفی سکینه الماسی از طرف حزب اعتدال و توسعه و حمایت خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی، در صفوف اصلاح طلبان جنوب استان ، دو دستگی عمیقی ایجاد شد .

* روح الله صفایی

پس از ردصلاحیت مجید حسینی کنگانی کاندیدای اصلاح طلب و کش و قوس های فراوان در اجماع اطلاح طلبان به حسین بردستانی  جوان و از سوی دیگر معرفی سکینه الماسی از طرف حزب اعتدال و توسعه و حمایت خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی، در صفوف اصلاح طلبان جنوب استان ، دو دستگی عمیقی ایجاد شد .روح-الله-صفایی

این دودستگی و تبعات ناشی از آن ، می توانست دکتر موسی احمدی را پیروز انتخابات نماید ؛ اما خبر ورود  مجید حسینی کنگانی  معادلات را به کلی بهم زد .  این کاندیدای رد صلاحیت شده، در واپسین روزهای تبلیغاتی به حمایت از  سکینه الماسی سخنرانی کرد. این سخنرانی کافی بود تا آرای قابل توجهی را به اندوخته های سکینه الماسی اضافه کند و باعث رکورد شکنی خانم الماسی و سنت شکنی مردم جنوب استان در ورود زنان به عنوان نماینده به مجلس گردد .   خانم سکینه الماسی اولین منتخب زن حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر است. این منتخب اعتدالگرا ۳۷ ساله ، دارای مدرک کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی و دانشجوی دکتری رشته جامعهشناسی؛ گرایش اقتصاد و توسعه است که توانست به مجلس دهم راه یابد . الماسی بعد از پیروزی در انتخابات با منشی اصلاح طلبانه ، دلجویی از منتقدان بسیار شدیدش را دستور کار خود قرار داد تا وی را به بانوی اعتدال این روزها بدل کند .  کاش اصلاح طلبان منطقه معنای رفتاری و مهندسی کنش های پس از انتخابات را بهتر درک کنند و در چهار سال پیش رو ، برای یاری به نماینده ی مناطق خود از هیچ کمکی دریغ نورزند . از جهت دیگر باید به انتظار نشست و دید که آیا سکینه الماسی بسان دیگر نمایندگان بدون برنامه ، روزها را سپری خواهد کرد یا در پی تحقیق وعده های شصت گانه ی انتخاباتی اش بر خواهد آمد  ؟

البته باید توجه داشت که برخی از وعده های اعلام شده ی ایشان درحد اختیارات وزیر است اما باید دید این بانوی مددیار برای بهتر زیستن حوزه انتخابیه چه تدابیری خواهد اندیشید و از چه افرادی در اتاق فکر خود استفاده خواهد کرد ؟

خانم الماسی قبلا در سخنرانی های خود به صراحت از تمام افکار با هر گرایش سیاسی برای کمک به منطقه خود دعوت به عمل آورده است .

همچنین منتظر شنیدن راهکارهایی برای تحقق شصت وعده ی خود، که آنها را در شش قالب :

۱- کشاورزی و صیادی

۲- محیط زیست

۳- بهداشت و سلامت

۴- آموزش و  پرورش

۵- فرهنگی، اجتماعی

۶- صنعت و اشتغال

ارائه داده است، هستیم.

در اینجا به عنوان یادآوری به منتخب منطقه ، مهمترین پروژه ها ، طرح های پیشنهادی و مشکلات شهرستان کنگان را یادآور می شویم ؛ باشد که در فعالیت ها و تلاشهای منتخب دهم مجلس شورای اسلامی جایی برای آنها در نظر گرفته شود و با یاری خدا در چهار سال پیش رو انجام آنها تحقق یابد :

۱٫ بلاتکلیفی کمربندی کنگان

۲٫ تسریع در احداث پلاژ بانوان

۳٫ تاسیس موزه مردم شناسی در کنگان و سیراف

۴٫ ابهام در طرح و مکان مجتمع مسکونی نفت (شهرک نفت) در شهرستان کنگان و دست های پشت پرده

۵٫ لزوم احداث سینما و آمفی تئاتر با توجه به جمعیت بالای شهرستان

۶٫ احداث سیستم فاضلاب شهری

۷٫ احداث کارخانه بازیافت پیشرفته ، با توجه به حجم بالای تولید  زباله (طلای کثیف )

۸٫ مناطق گردشگری طبیعی از بین رفته ( اختر و پرک ) و عدم جایگزینی مناطقی تفریحی

۹٫ جانمایی بد شهرک صنعتی کنگان

۱۰٫ تلاش برای لغو بند ب ماده ۲۰ (نفت هیچ گونه بودجه ای به مناطق پیرامونی ندهد)، که مانع تحقق کمک های نفت شده است .

۱۱٫ تکمیل جاده وفاق

۱۲٫ پیشرفته کردن اسکله تجاری کنگان

۱۳٫ پیگیری بندر آزاد حوزه ی انتخابیه و استان بوشهر

۱۴٫ راه اندازی دفتر ایستگاه خبری جمهوری اسلامی طبق مصوبه فرمانداری در جنوب استان

۱۵٫ ارتقای بیمارستان ها (امکانات و کادر پزشکی) و لزوم ایجاد بیمارستان سوختگی و قلب در جنوب استان

۱۶٫ ارتقای فنی و حرفه ای و استفاده به عنوان دانشکده نفت و گاز

۱۷٫ حمایت از ورزش قهرمانی و کشوری توسط نفت و گاز

۱۸٫ توازن در پرداخت حق آلایندگی برای شهرستان های غیر همجوار (این در حالی است که مناطق آلوده همچون کنگان و عسلویه، که در مجاورت صنایع هستند ، حق آلایندگی دریافت نکرده اند)

۱۹٫ ثبت شرکت ها در استان های دیگر و حوزه فعالیت در حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر درنتیجه آن پرداخت ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به حساب شهر ثبت شده .

۲۰٫ تعداد افراد بالای تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی (اجباری) در مقابل امکانات ناچیز درمانگاه تامین اجتماعی

۲۱٫ احداث سامان سرا

۲۲٫ توجه به ساحل سازی و عمران شهری با توجه به چشم انداز بلند مدت   با توجه به اینکه یک کنگانی به عنوان نماینده بخشی از مردم با جدیت تمام از خانم الماسی حمایت کرد ، و این حمایت ایشان تاثیری شگرف در وصول خانم الماسی به کرسی مجلس گشت ،  اکنون باید منتظر ماند و دید که نگرش خانم الماسی نسبت به گوشه ای از مشکلات و طرح های روی زمین مانده در شهرستان کنگان چیست ؟

نظرات

  1. کنگان says:

    خدا به دادمون برسه فقط

  2. ورزشی says:

    سلام فکرکنم حق ورزش هم هست درفهرست شماباشه

  3. خالو says:

    خانم الماسی غیر از کنگان نماینده دیر و جم هم میباشد
    سخنرانی مجید حسینی کنگانی ربطی به آرای خانم الماسی ندارد محبوبیت و اقتدار خانم الماسی مرهون مردم دار بودن ایشان و داشتن پایگاه مردمی هست سخنرانی ایشان صرفا به این خاطر بود که رای به آقای بردستانی ندهند اگر درخواست عمل کردن به قول های خانم الماسی دارید لازم نیست با سفسطه گری مجید کنگانی را بزرگ کنید امیدوارم این کامنت را تایید کنید چون حرف حساب است

  4. امید says:

    خالو این نظرت شخصیه و فکر نکنم کسی واسش تربک هم خورد کنه. ثلاث جان ممنون میشم بزاریش.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن