بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 28420
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 14 خرداد 95 12:43 ب.ظ

نفتی ها به مناطق پیرامونی توجه بیشتری کنند/ ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی برای جوانان بیشتر بازگو شود

حجت الاسلام عاشوری مهم ترین مطالبات مردم منطقه را بکارگیری نیروهای بومی درشرکت ها، تزریق امکانات لازم و ضروروی در بیمارستان کنگان و شهر سیراف عنوان کرد.

 حجت الاسلام محمد صادق عاشوری در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته ( ۱۴ خرداد) تاکید کرد: روز محیط زیست ما درمنطقه ازهوای پاک ومحیط پاک وفضای پاک محروم هستیم. باوجود اینکه سهم بزرگ درآمد کشوراز همین منطقه میباشد ولی متاسفانه نگاهی که باید به مردم منطقه نمیشود به سبب آلودگی وااستنشاق دودهای گاز و پتروشیمی، مشکلات زیادی برای مردم منطقه ایجاد شده است و لذا باید چاره ای برای رفع این معضل اندیشیده ومطالبات بحق مردم برآورده شود.

 

مهمترین مطالبات مردم

حجت الاسلام عاشوری مهم ترین مطالبات مردم منطقه را بکارگیری نیروهای بومی درشرکت ها، تزریق امکانات لازم و ضروروی در بیمارستان کنگان و شهر سیراف عنوان کرد.

وی افزود: متاسفانه هر روز آلودگی بیشتر میشود؛ مدیران ارشد نفت فراموش کرده اند که اینجا مردم زندگی می کنند؛ سلامت مردم در خطر است. تصمیم بجا ومنطقی بگیرید و مردم را از این وضعیت نجات دهید.

خطیب جمعه سیراف خاطرنشان کرد: ما هم قبول داریم می پذیریم وحمایت میکنیم از پروژه های ملی چنانچه مردم حمایت کردند تا این چرخه رونق بیشتر بگیرد؛ اما نباید زندگی و سلامت مردم به مخاطره بیفتد.

عاشوری در ادامه گفت: ارتحال جانگداز امام راحل تسلیت عرض میکنم امام خمینی فیلسوف الهی وعارفی ربانی، فقیهی اصولی ومرجع تقلید مردم ودرعین حال رهبر انقلاب اسلامی وبنیانگذار جهموری اسلامی ایران بود.

وی افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی برای جوانان بیشتر بازگو شود. در۱۴ خرداد ۶۸ دراوج اندوه وماتم از دست دادن رهبر کبیر انقلاب اسلامی خبرگان ملت ایران اقدامی انقلابی انجام دادند ودرعمل به وظیفه خویش، رهبر جدید انقلاب اسلامی را به امت داغدار معرفی کرد. درآن فضای غم واندوه و بحران این انتخاب شایسته مرهمی بر دلهای عزاداد بود.

امام جمعه سیراف خاطرنشان کرد: اکنون با گذشت ۲۷ سال ازاین تصمیم مهم مشخص شده است که این رهبری حکیمانه واین راهبری خرد منداته چه اثر عظیمی درایران اسلامی ومنطقه داشته است.

عاشوری گفت:  اقدامات رهبری در تداوم راه امام وحفظ اصول مکتب امام ومقابله با تحریف امام استکبار ستیزی، شناخت دشمن وحساسیت نسبت به طرح های دشمن، دیده بانی نافذ و رصد حرکت جبهه دشمن، خنثی کردن برنامه دشمن، مفهوم سازی و حرکت آفرینی، بصیرت دهی و راهنمایی ، عبور دادن انقلاب اربحران (فتنه۷۸ وفتنه ۸۸  که تلاس عده ای برای براندازی نظام اسلامی بود) بسیار موثر بوده است.

وی در پایان اشاره ای نیز به ماه رمضان نمود و یادآور شد: ماه مبارک رمضان شهرالله الاعظم فرصتی برای جهاد اکبر است از این ظرفیت بزرگ استفاده  و خود را آماده ورود به ضیافت الله کنیم.

متن کامل پیام تسلیت امام جمعه سیراف به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای ۱۵ خرداد به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مردم شریف ایران اسلامی وبالاخص مردم انقلابی شهرستان کنگان و شهر سیراف وروستاهای همجوار

 

خرداد، ماه اشک و زخم است ، اشکی که همیشه بر گونه هایمان جاری است و زخمی که هرگز التیام نخواهد یافت. خرداد، ماه ماتم و غم است.

 

ماتم درعزای والا مردی که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم. خرداد، ماه اندوه است. اندوه فراق مرزبان حماسه و ایثار. مردی که ستایش تمام عصرها و نسل ها را در پیشگاه خویش برانگیخته است. خرداد، ماه اشک و آه است. در وداع مردی که با آمدنش شب های تاریک و بی ترانه ما را به صبح دل انگیز و سپید رهایی مبدّل ساخت. آری او، مرد تنهای صحنه های آتش و خون، پاکمردی از بیشه عدالت و ایمان، و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزاد مردان عالم از شمیم نفس های گرمش، به زندگی سلام گفتند.مردم انقلابی شهرستان کنگان و به خصوص بندر باستانی سیراف و روستاهای همجوار از دیرباز نشان داده اند پیرو امام و رهبر خود بوده اند و از این به بعد نیز پشتیبان ولایت فقیه و خلف صالح امام راحل، حضرت امام خامنه ای عزیز خواهند بود.

 

بدینوسله بر خود لازم می دانم بیست و هفتمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد شهدای قیام ۱۵ خرداد را بر عموم مردم ایران خصوصاً مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان کنگان ، شهر سیراف و روستاهای همجوار تسلیت بگویم و علو درجات را برای آن مرد خدا از حضرت باری تعالی را خواستارم.

محمد صادق عاشوری

امام جمعه بندر سیراف

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. کنگونی says:

    با عرض سلام خدمت دست اندرکاران خستگی ناپذیرثلاث وحجت الاسلام عاشوری
    حاج آقا واقعاً دستتون درد نکنه که به فکر ما جوانها هستید ما کمال تشکرداریم ولی این نفتی ها اصلا گوششون بدهکار این حرفها نیست ازاین گوششون می شنون از اون گوشدرمی کنن باید چاره ای عملی اندیشید راستی از دادستان کنگان خیلی متشکریم بابت احکام قانونی که در خصوص نفتی ها اعمال می کنن حاج آقا عاشوری شما به کمک دادستان کنگان میتونید حسابی گوش این نفتیها بپیچونید

  2. علی says:

    احسنتم ،دورد بر این امام جمعه شجاع واین شجاعت ،وظیفه اصلی ائمه جمعه این است که صدای مردم باشند

  3. احمد(كويت) says:

    خدا قوت خدا بشت پناهت باشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن