بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 28554
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 خرداد 95 8:08 ب.ظ

انتقاد فرماندار از وضعیت آب شهرستان کنگان/ افزایش ظرفیت ۲ برابری کارخانه آب شیرین کن

ثلاث : فرماندار شهرستان کنگان با انتقاد از وضعیت زیرساخت های تامین آب شهرستان کنگان خواستار اصلاح و بازنگری در طراحی سیستم موجود و نیز افزایش ظرفیت آب شیرین کن کنگان شد

به گزارش ثلاث ؛ عبدالنبی یوسفی با بیان اینکه شهرستان کنگان دارای ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف است اظهار داشت: این شهرستان بندری علاوه بر ظرفیت بالا در حوزه شیلات و کشاورزی در بخش صنعت جایگاه مهمی در اجرای فازهای پارس جنوبی دارد.

وی با تاکید بر بحران کم‌آبی در شهرستان کنگان افزود: آب آشامیدنی این شهرستان از خط آبرسانی کوثر، منابع زیر زمینی و آب شیرین‌کن تامین می‌شود که اکنون مشترکان این شهرستان با کمبود آب مواجه هستند.

فرماندار کنگان با بیان اینکه شهرستان کنگان میزبان تاسیسات فازهای پارس جنوبی است تاکید کرد: شهرستان کنگان به سبب هم‌جواری با طرح‌ها و فازهای پارس جنوبی دارای شرائط خاصی است که زیرساخت‌های تامین آب آشامیدنی کنگان جوابگوی نیاز این شهرستان نیست.

یوسفی از افزایش جمعیت شهرستان کنگان خبرداد و گفت: با افزایش یکباره جمعیت شهرستان کنگان به سبب اجرای طرح‌های پارس جنوبی و استقرار شرکت‌های مختلف پیمانکاری و تاسیساتی، مشکل تامین آب این شهرستان به یک  مشکل مهم و حیاتی تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های تامین آب آشامیدنی کنگان نیاز به بازنگری دارد.

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن کنگان نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین آب مشترکان این شهرستان دارد افزود: با بهره‌برداری از طرح آب‌شیرین کن و تزریق آب آن به شبکه آبرسانی این شهرستان بخشی از مشکل  تامین آب برطرف شده که امید می رود با طراحی‌های جدید بتوان ظرفیت آب شیرین‌کن کنگان را به ۲ برابر ظرفیت کنونی افزایش داد.

 

نظرات

  1. شهروند says:

    همشهری عزیز تازمانی که سهم آب کنگان به جهت درآمد بیشتر بوسیله تانکر به شرکتهای اطراف میفروشند اوضاع همین است ضمن اینکه جمعیت۲۰هزارنفری یکباره تبدیل به ۸۰هزار نفر شده ،اون زمان جوابگو نبودند حالا با فزونی جمعیت واین زیرساخت …..

  2. کنگانی says:

    آبی که از خط آبرسانی کوثر، منابع زیر زمینی و آب شیرین‌کن تامین می‌شود آب شرب نیست و فقط به درد شستشو می خورد

  3. مریم says:

    سلام

    خیلی زشت است که شهر کنگان با جمعیت صدهزاری و قطب انرژی کشور هنوز درگیر مشکل کم آبی باشد وحتی مردم را از آب تصفیه شده دریا هم محروم کرده اند….حق مردم نجیب و ساکت شهر این نیست…

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن