بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29015
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 6 تیر 95 7:11 ب.ظ

استاندار بوشهر :

نخستین کارخانه تولید تیوب لامپ کم مصرف کشور در بوشهر به بهره برداری رسید+عکس

نخستین کارخانه تولید تیوب لامپ کم مصرف کشور روز یکشنبه درآئینی با حضور استاندار و شماری از مسئولان استانی درمنطقه ویژه اقتصادی بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش “ثلاث “به نقل از  بوشهرنیوز استاندار بوشهر درحاشیه این آئین درجمع خبرنگاران افزود: این نخستین واحد تولید کننده تیوب لامپ کم مصرف کشور است که بخش عمده ای از فرایند تولید درآن صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

 

وی بیان کرد: امید است این شرکت در ادامه بتواند بخشی از نیاز واحدهای مشابه خود را نیز تامین کند.

سالاری اضافه کرد: با این وجود حمایت از این واحدها و سرمایه گذارانی که قادر به ایجاد اشتغال هستند را بجد دنبال خواهیم کرد و امیدواریم با تدام روند کنونی میزان اشتغال زایی قابل توجه پیش بینی شده در این واحد تا پایان سال تحقق پیدا کند.

وی در ارتباط با میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی گفت: در مرحله نخست چهارهزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات دارای یارانه برای راه اندازی واحدهای نیمه فعال با اولویت سرمایه در گردش به استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی افزود: متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات در سامانه مربوطه نام نویسی کردند و از طریق سامانه درخواست آنها به مدیریت بانکها در کشور اعلام شده است.

سالاری یادآورشد: نخستین بانک که برای پرداخت این تسهیلات به این حوزه موافقت کرد بانک سپه است که حدود ۳۰ واحد استان بوشهر پرداخت تسهیلات به آنها در بانک تصویب شده است و باید زمینه دریافت تسهیلات از سوی واحدها دنبال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با افتتاح خط دوم کارخانه نارون لیان که به موجب آن برای نخستین بار تیوب لامپ های کم مصرف در بوشهر تولید می شود برای ۲۵ نفر اشتغال ایجاد شده که این میزان تا پایان سال جاری به ۷۵ نفر می رسد.

سید حسین حسینی محمدی افزود: سرمایه گذاری اولیه صورت گرفته برای این واحد یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو و از سوی بانک، صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: سرمایه گذاری ریالی به عنوان آورده سرمایه گذار نیز ۳۵ میلیارد ریال در بخش ساختمان و تجهیزات است.

وی بیان کرد: تکنولوژی فعالیت این واحد براساس تکنولوژی کشورهای چین و تایوان است که در این ارتباط چهار نیروی متخصص چین به مدت ۱۰ روز آموزش لازم برای انتقال تکنولوژی به نیروهای داخلی را انجام خواهند داد.

حسینی محمدی افزود: تولیدات این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و سالن تولید آن نیز به مساحت سه هزار و ۶۰۰مترمربع است.

وی گفت: میزان تولید این واحد دو میلیون و ۵۰۰ هزار عدد لامپ کم مصرف از ۹ تا ۴۰ وات در سال است.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن