بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29269
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 تیر 95 3:19 ب.ظ

“توپ جهنم” چند کیلومتر برد دارد؟ + مشخصات و تصاویر

تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره به کرات از “توپ جهنم” علیه ارتش سوریه، عراق و مردم این کشورها استفاده کردند.

 به گزارش خبرنگار” ثلاث “به نقل از دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تکفیری داعش از ابزارهای گوناگونی برای ضربه زدن به ملت و دولت جمهوری عربی سوریه و عراق استفاده می‌کنند.

تروریست‌های داعش و جبهه النصره از برخی ادوات نظامی برای حمله به مناطق مسکونی و غیرنظامی و همچنین تهاجم به نیروهای امنیتی عراق و سوریه بهره می‌برند.

البته کارگاه‌های اسلحه‌‌سازی و ساخت مهمات داعش سلاح‌های گوناگونی را تولید می‌کنند که از جمله آنها می‌‌توان به “توپ جهنم” یا “اسلحه جهنم”  اشاره کرد که باعث کند شدن پیشروی نیروهای نظامی سوری و عراقی می‌گردد.

**توپ جهنم چیست؟

در دو سال اخیر گروه‌های تروریستی در سوریه از سلاح جدیدی با عنوان “توپ جهنم” استفاده کردند. توپ جهنم کپسول گازی است که از مواد منفجره پر شده و با وسیله‌های پرتابی ساخته شده مخصوص به آن،شلیک می‌شود. تروریست‌ها در سال ۲۰۱۳ و پس از آن به کرات از این کپسول‌ها استفاده کردند.

 

توپ جهنم تروریست‌ها تا دو کیلومتر برد دارد، اما هدف گیری آن دقیق نیست و از اینرو در جنگ شهری، بی‌هدف به سوی مناطق مسکونی شلیک می‌شود. این سلاح تخریبی، بی‌هدف خانه‌های مردم را هدف قرار می‌دهد و بیش از پیش ماهیت تروریست‌ها را افشا می‌کند که فقط برای تخریب و کشتار مردم آمدند.

گلوله های توپ جهنم معمولا از یک استوانه به عنوان بدنه و کپسولهای پر از مواد منفجره به وزن ۱۰۰ کیلوگرم تشکیل شده و علی رغم اینکه برد قابل توجهی ندارد اما دارای قدرت تخریب وسیعی است.

البته در عراق هم از این توپ ها علیه مردم بیگناه و ارتش و حشد الشعبی استفاده می شد و اخیرا هم یک مخفیگاه بزرگ از این توپ کشف شده است. بر این اساس، نیروهای یگان مهندسی سازمان بدر (از نهادهای داوطلب مردمی) هنگام اجرای عملیات پاکسازی منازل مسکونی درمنطقه “الرساله” فلوجه، در استان الانبار درغرب عراق، بزرگ ترین مخفیگاه سلاح داعش موسوم به “توپ جهنم” را پیدا کردند.

توپ های موجود دراین مخفیگاه که تعداد آن به بیش از هزار می رسد، برای منهدم کردن یک منطقه مسکونی بزرگ کفایت می کند. دراین مخفیگاه، همچنین، صدها سلاح و توپ دیگر و مقادیر قابل توجهی ماده c4 با قدرت انفجاری زیاد پیدا شد.

**حمایت کشورهای مرتجع منطقه از تروریست های تکفیری برای ساخت  “توپ جهنم”

یک منبع عراقی در این زمینه عنوان داشت: «این مخفیگاه نشان دهنده این است که گروه تروریستی داعش درزمینه ساخت تجهیزات و سلاح ها از سوی برخی طرف ها حمایت می شود».

تروریست‌های داعش ، جبهه النصره و جیش الفتح در شهر “حلب” سوریه و استان “الانبار” عراق از “توپ جهنم”  استفاده کردند و در یک سال اخیر به خاطر استفاده از این سلاح صدها نفر کشته و زخمی شدند.

در آبان ماه سال گذشته نیز مقادیر انبوهی  از “توپ جهنم” در شمال سوریه یافت شد که متعلق به تروریست تکفیری “جبهه‌النصره” و “ائتلاف جیش‌الفتح”  بود. گروه‌های تروریستی با سیلندرهای گاز خانگی که آن را «توپ جهنم» نامیده‌اند، اهالی شهر “حلب”  را همواره  مورد حمله قرار می‌دهند.

 یکی از افسران ارتش سوریه در این خصوص گفت: تروریست‌ها کپسول‌های گاز را با مواد منفجره یا فسفر و یا حتی مواد شیمیائی پرکرده و آن را شلیک می‌کنند، بیشتر علیه مناطق مسکونی بکار می‌گیرند.

توپ جهنم یقینا به تنهایی ساخته نشده و تروریست های تکفیری از برخی کشورهای مرتجع منطقه همچون عربستان سعودی ، قطر ، بحرین، امارات متحده عربی و … کمک گرفتند و همین موضوع شاهدی بر حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس از تروریست های تکفیری است.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن