بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29303
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 تیر 95 5:47 ب.ظ

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:

طرح استعدادسنجی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح خودکفایی مددجویان و تامین معیشت آنان از طریق دست‌رنجشان طرح استعداد سنجی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر آغاز شد.

لطفی

به گزارش ثلاث به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در نشست با رابطان صدقات در بوشهر با بیان اینکه رویکرد مردم نسبت به فعالیت‌های امداد مطلوب است اظهار داشت: تبلور این مهم در برنامه‌های مشارکتی با امداد از جمله پرداخت صدقات، اجرای طرح‌های اکرام ایتام‌، مفتاح‌الجنه‌، رضوان و شفا دیده شده است.

وی توانمندسازی اقتصادی مددجویان را مهم‌ترین رسالت کمیته امداد دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که در این راستا خانواده‌ها نسبت به ظرفیت‌های شغلی مناطق مهارت‌افزایی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح استعداد سنجی اشتغال مددجویان گفت: ۳۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد تحت برنامه‌های استعدادسنجی شغلی قرار گرفته‌اند؛ پس از شناسایی ظرفیت‌های شغلی مددجویان، آموزش‌های مهارتی از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای انجام و برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه‌های مختلف در رسیدگی به نیازمندان جامعه تلاش می‌کند افزود: امداد به تنهایی قادر به فقرزدایی از جامعه نیست که در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف راهکاری است که در این زمینه دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح استعدادسنجی شغلی مددجویان گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت علاقمندی خانواده‌ها به شغل‌های مختلف شناسایی و براساس آن تسهیلات بانکی کم‌بهره در راستای اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

لطفی با بیان اینکه شغل‌های متناسب با ظرفیت‌های شغلی برای مددجویان تعریف شده افزود: در این طرح ۳۰ عنوان حرفه مورد توجه امداد قرار دارد تا به عنوان یک راهبرد مد نظر برنامه ریزان  در کمیته امداد قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن