بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29540
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 14 تیر 95 6:53 ب.ظ

رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر:

اورژانس هسته‌ای با ۸۰ تخت بیمارستانی در بوشهر ساخته می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: عملیات ساخت اورژانس بوشهر با ۸۰ تخت بیمارستانی با کاربری هسته‌ای و عمومی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال و باقابلیت اتاق عمل در سفر وزیر بهداشت بهداشت به بوشهر آغاز می‌شود.

 
رئیسی

به گزارش ” ثلاث“به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیرضا رئیسی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعالیت خود را با مرکز مامایی در سال ۱۳۶۷ آغاز کرد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال ۷۴ شکل گرفت و در سال ۱۳۹۰ دانشکده دندانپزشکی بوشهر راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه سه مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعالیت می‌کند تصریح کرد: این سه مرکز در قالب طب گرمسیری و عفونی، پزشکی هسته‌ای و فناوری دریایی خلیج‌فارس در حال فعالیت است.

رئیسی با اشاره به اینکه ۵ دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی شده اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی با دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، مامایی و بهداشتی و با بیست هزار و ۱۳۶ دانشجو و ۱۸۶ هیئت‌علمی در ۲۹ رشته تحصیلی در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه مجموعه علوم پزشکی به‌عنوان بزرگ‌ترین خانواده دولت  است تصریح کرد: در این دانشگاه شش هزار و ۶۰۰ کارمند و بیش از ۲هزار بازنشسته توانسته جایگاه خود را در بین دانشگاه‌های هم‌رده از هفت به سه ارتفا دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۵ خانه بهداشت در روستاهای بالای یک‌هزار ۵۰۰ نفر راه‌اندازی شده خاطر نشان کرد: در استان بوشهر ۹ بیمارستان با یک‌هزار و ۹۷ تخت ثابت و ۹۴۸ تخت فعال وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ماهانه  ۲ هزار و ۱۰۸ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان بوشهر انجام می‌شود گفت: در این بیمارستان‌ها ماهانه یک‌هزار و ۹۵۰  ام.آر.آی و ۳۷ عمل قلب انجام می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه تخت‌های ویژه  بیمارستانی در استان بوشهربر اساس نرم بندی باید در مرکز استان قرار داشته باشند افزود: در همه شهرستان‌ها یک‌تخت ویژه ایجاد شده است که تخت‌های ویژه بیمارستانی است.

وی با بیان اینکه طرح نظام سلامت باهدف کاهش هزینه مردم اجرا شد تصریح کرد: تاکنون ۸۱ داروخانه خصوصی و ۱۲ داروخانه دولتی در استان ایجاد شده است که آزمایشگاه‌های این حوزه از مجموع جز تیپ یک آزمایشگاه‌های سطح کشور است و بالاتر از سطح دانشگاه است و از تجهیزات مدرن استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از راه‌اندازی آزمایشگاه مواد غذایی گمرک بوشهر خبرداد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده زمین‌هایی در گمرک به دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد آزمایشگاه  موادغذایی گمرک  واگذار شده که  بزودی  تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیسی با اشاره به اینکه طرح نظام سلامت نقش مهمی در ارتقا سلامت داشته گفت: طرح نظام سلام سلامت با سه هدف حفاظت از جیب مردم و کاهش پرداختی که بر اساس قانون ۳۰ درصد مردم و ۷۰ درصد دولت، دسترسی بهتر به خدمات و ارتقا کیفیت دربسته‌های کیفی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز طرح نظام سلامت ۲۴۶ هزار نفر از این طرح در استان بوشهر استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: بسته ویزیت و ارتقا ویزیت در استان بوشهر اجرایی شد و در حال حاضر همه شهرستان‌ها دارای کلینیک تخصصی هستند و از شروع طرح تاکنون ۲میلیون و ۲۲۰ هزار ویزیت از مزایای این طرح استفاده‌شده است که بر اساس جامع آماری هر نفر دو بار ویزیت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه زایمان طبیعی در استان بوشهر رایگان است افزود: استان بوشهر در سالهای گذشته ۵۹ درصد از زایمان‌ها از طریق سزارین انجام می‌شد که با اجرای طرح نظام سلامت به ۴۹ درصد رسید و در مدت‌زمان هفت‌ساله باید به ۳۵ درصد برسد و تاکنون ۱۵هزار نفر از طرح رایگان زایمان طبیعی استفاده کرده‌اند.

رئیسی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی مانند ساخت کلینیک‌های تخصصی، درمانگاه‌های تخصصی، مرکز غربالگری سرطان، مرکز درمانی سرطان، توسعه اورژانس‌های بیمارستانی در دست اجرا است گفت: برخی از آن‌ها در سفر وزیر بهداشت و برخی نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای بوشهر خاطر نشان کرد: اورژانس هسته‌ای بوشهر با ۸۰ تخت بیمارستانی با کاربری هسته‌ای و عمومی با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان و باقابلیت اتاق عمل در سفر وزیر بهداشت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ۷۰ در صد افراد بالای ۶۰ سال دارای پوسیدگی دندان هستند افزود: ۷۰ درصد  افراد بالای ۶۰ سال استان بوشهر دارای پوسیدگی دندان و افراد بالای ۵۰ سال دارای ۱۲ دندان پوسیده هستند که یا باید تعویض شوند یا باید از دوران پیش‌دبستانی عملیات پیش‌گیری انجام شود.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح بهداشت دهان و دندان ویژه  نوجوانان و کودکان  استان بوشهر گفت: برای اجرای این مهم ۶۲ مرکز غیرفعال تجهیز و در حال ارائه خدمات هستند و  ۱۰ تیم سیار کلینیک دندان‌پزشکی  بزودی راه‌اندازی می‌شود که با حضور در مدارس دانش آموزان را معاینه و درمان‌های سطحی را همان‌جا برطرف و درمان‌های عمقی را به مراکز معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد افراد بالای ۳۰  سال در بوشهر دارای بیماری قلبی هستند افزود: ۲۳ درصد مرگ ‌ومیرهای استان بوشهر براثر بیماری‌های قلبی و عروقی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۶۴  نفر  غربالگری قلبی و عروقی شده‌اند خاطر نشان کرد: از این آمار ۲۴۴ نفر که ۳درصد جمعیت هدف بودند سالم و ۹۷ درصد از افراد بالای ۳۰ سال نزدیک به بیماری قلب بوده‌اند که فشارخون ۱۹ درصد، دیابت ۱۶ درصد، چربی خون ۳۱  درصد، مصرف دخانیات ۱۷ درصد و ۶۵ درصد اضافه‌وزن و چاقی داشتند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن