بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29673
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 تیر 95 8:15 ق.ظ

فراخوان مراجعه میانسالان به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان کنگان

ثلاث- کارشناس سلامت میانسالان شهرستان کنگان با بیان اینکه یکی از گروههای سنی مهم در نظام تحول سلامت گروه سنی میانسالان ( جمعیت ۳۰ تا ۵۹ سال) است، افزود: که این گروه نیمی از جمعیت کشورهای در حال توسعه را تشکیل می دهند و در کشور ما نیز جمعیت گروه میانسالان از درصد بالایی برخوردار بوده و روز به روز در حال افزایش است.

کارشناس سلامت میانسالان شهرستان کنگان با بیان اینکه یکی از گروههای سنی مهم در نظام تحول سلامت گروه سنی میانسالان ( جمعیت ۳۰ تا ۵۹ سال) است، افزود: که این گروه نیمی از جمعیت کشورهای در حال توسعه را تشکیل می دهند و در کشور ما نیز جمعیت گروه میانسالان از درصد بالایی برخوردار بوده و روز به روز در حال افزایش است.

زهره یاورزاده میانسالان را محور سلامت خانواده دانست و افزود: مرگ و میر و ناتوانی آن ها همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار داده و بیماری در این گروه بیشترین فشار اجتماعی – اقتصادی را به جامعه وارد کرده و بر میزان درآمد زایی نیز موثر است و می تواند در خصوص مسائل اجتماعی مشکلاتی ایجاد نماید.

وی ادامه داد: با توجه به این امر،در راستای ارتقای سلامت میانسالان و با توجه به سیاست های حوزه میانسالان وزارت بهداشت از اول بهمن ماه سال۱۳۹۴ خدمات جامع سلامت میانسالان در قالب یک تیم سلامت شامل کارشناس بهداشت خانواده ، ماما ، پزشک ، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان کنگان شروع به کار کرد.

یاور زاده هدف از ارائه خدمات  میانسالان را پیشگیری و تشخیص زود هنگام عوامل خطر دانست و خاطر نشان کرد: کاهش ناتوانی ها و مرگ و میر و بهبود کیفیت زندگی و ارتقای شیوه زندگی از دیگر اهداف مهم این طرح است.

وی در پایان افزود: بدین منظور شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان از کلیه واجدین شرایط فوق دعوت می کند تا در جهت تشکیل پرونده سلامت میانسالان به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن