بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30103
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 27 تیر 95 12:39 ب.ظ

استاندار بوشهر

ساخت ۳هزار واحد مسکونی در شهر‌های کنگان و جم

استاندار بوشهر گفت: ۳ هزار واحد مسکونی توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهر‌های جم و کنگان ویژه کارکنان صنایع مستقر در پارس جنوبی ساخته می‌شود.

 

مسکن مهر سلماسبه گزارش ثلاث،مصطفی سالاری صبح امروز در نشست بررسی شهرک‌های اقماری جنوب استان بوشهر با اشاره به ضرورت ظرفیت سنجی شهرهای برای واگذاری اراضی در شهرهای جنوبی برای ساخت و سازهای جدید اظهار داشت: واگذاری اراضی به شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در شهرهای  جم، کنگان، دیر و عسلویه برای اسکان کارکنان این واحد‌ها باید مبتنی بر ظرفیت سنجی، پهنه بندی جمعیتی و شهری باشد.ش

وی از بررسی‌های انجام شده در شهرها و شهرستان‌های همجوار با تاسیسات نفت و گاز برای واگذاری اراضی مسکونی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی به شرکت‌های مختلف پتروشیمی و نفت در جنوب استان خبر داد و افزود: از سرمایه گذاری شرکت‌های خصوصی پتروشیمی و یا بخش خصوصی برای ساخت منازل مسکونی در شهرهای جنوبی با مدل مشارکت متناسب با نیاز این شهرها مبتنی بر تقویت زیرساختهای شهری حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین زیرساخت‌ها بر احداث منازل مسکونی در شهرهای جنوبی استان بوشهر بیان کرد: وزارت نفت و صنایع پتروشیمی‌ در شهرهای هم‌جوار صنایع نفت و گاز در شهرهای جنوبی باید نقش خود را همزمان با تامین منازل مسکونی در شهرهای میزبان در تامین زیرساخت‌های شهری نیز بپذیرند و در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی بر ساخت و سازهای منازل مسکونی توسط شرکت‌های پتروشیمی و نفتی تحت نظارت شهرداری و سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: ساخت و سازهای منازل مسکونی توسط شرکت‌های پتروشیمی و نفتی در شهرهای جنوبی استان که همجوار با صنایع هستند باید تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.

سالاری شهر کنگان را با توجه به تامین زیرساخت‌هایی مثل آب و برق به عنوان محور توسعه شهرهای جنوبی دانست و بیان داشت: کارگروه واگذاری زمین در شهرهای جنوبی برای واگذاری زمین به شرکت‌های متقاضی زمین سیاست‌گذاری واگذاری اراضی را با در نظر گرفتن تامین زیر ساخت‌های شهری متناسب با نیاز‌های شهرها بررسی می‌کنند.

وی از احداث ۳ هزار واحد مسکونی در قالب فاز نخست توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهر‌های جم و کنگان خبر داد و بیان کرد: زیرساختهای شهری جم و کنگان متناسب با میزان اسکان نیروهای شاغل در شهرهای همجوار با تاسیسات نفت و گاز توسط این شرکت‌ها تامین می‌شود و یا در تامین این زیرساختها مشارکت دارند.

استاندار بوشهر فرهنگ مردم بوشهر را فرهنگی با توان جذب بالا دانست و گفت: فرهنگ مردم بوشهر توان جذب فرهنگ‌های مختلف را دارد بنابراین طبعات مثبت حضور نیروهای شاغل در نفت و گاز به همراه خانواده‌هایشان در این مناطق به مراتب بیشتر از طبعات منفی آن است و سبب رونق مالی و سایر مسائل اجتماعی می‌شود.

سالاری با اشاره به مشکل ترافیک سنگین بر بلوار اصلی شهر کنگان اظهار داشت: احداث کمربندی شهر کنگان و اجرای شبکه‌های فرعی بین بلوار اصلی و کمربندی مشکل مدل ترافیکی شهر کنگان را حل می‌کند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن