بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30179
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 تیر 95 9:54 ق.ظ

سند رسمی سیاست‌گذاری جمهوری‌خواهان تصویب شد/ «برجام، توافق شخصی اوباما با ایران است»

سند رسمی سیاست‌گذاری جمهوری‌خواهان که در نخستین روز کنوانسیون ملی این حزب به تصویب رسید برجام را توافقی شخصی بین دولت اوباما با ایران می‌داند.

خبرگزاری فارس: سند رسمی سیاست‌گذاری جمهوری‌خواهان تصویب شد/ «برجام، توافق شخصی اوباما با ایران است»/همه گزینه‌ها باید زنده بمانند

به گزارش ثلاث به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب جمهوری‌خواه در اولین روز از نشست کنوانسیون ملی این حزب در روز سه‌شنبه، سند رسمی سیاست‌گذاری خود را تصویب کرد. این سند، به معرفی سیاست‌های رسمی حزب جمهوری‌خواه در موضوعات مختلف می‌پردازد. 

سند «سیاست اعلام‌شده حزب جمهوری‌خواه ۲۰۱۶»، توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ موسوم به «برجام» را «توافقی شخصی بین رئیس‌جمهور آمریکا و شریکان مذاکره‌کننده‌اش» خوانده و اجرای آن را برای رئیس‌جمهور بعدی این کشور غیرالزام‌آور دانست. 

در یکی از سرفصل‌های این سند با عنوان «چالش‌های خاورمیانه در حال تغییر» آمده است: «خاورمیانه، اکنون نسبت به هر زمان دیگر از زمان جنگ جهانی دوم خطرناک‌تر است. روسای جمهور دو حزب، علی‌رغم اختلافاتشان، همواره منافع ملی آمریکا، اعتماد دولت‌های دوست و امنیت اسرائیل را در اولویت قرار داده‌اند.»

در ادامه این سند درباره «برجام» آمده است: «ما، توافق دولت با ایران برای برداشتن تحریم‌های بین‌المللی و روانه کردن صدها میلیارد دلار پول به سمت ایران را توافقی شخصی بین رئیس‌جمهور و شریکان شخصی‌اش دانسته و آن را برای رئیس‌جمهور بعدی غیرالزام‌آور می‌دانیم.»

سند سیاست‌گذاری جمهوری‌خواهان می‌افزاید که «برجام» بدون به دست آوردن تأیید دو سوم سنا، الزامات مربوط به «معاهده را ندارد.»

در این سند بعد از بیان اینکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا الزامی به اجرای «برجام» نخواهد داشت، آمده است: «باید همه گزینه‌ها را برای مقابله با وضعیتی که امنیت، منافع و بقاء دوستان ما را به صورت جدی تهدید کند، زنده نگاه داریم.»

 

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن