بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30222
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 1 مرداد 95 0:06 ق.ظ

امام جمعه کنگان:

احداث اسکله تجاری کنگان یکی از مطالبات بحق و دیرینه مردم است

ثلاث- احداث اسکله تجاری یکی از مطالبات بحق و دیرینه مردم این خطه است که بخاطر تکرار مکرر آن در جلسات مختلف ملال آور شده و شایسته نیست این مطالبه بحق همچنان روی زمین و در حد شعار مانده باشد.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان کنگان که بمناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران اسلامی برگزار شد بیان داشت : یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اقامه نماز سیاسی – عبادی جمعه است.

وی به بیان اهیمت نماز جمعه در قرآن و روایات پرداخت و بیان نمود : در اهمیت نماز جمعه همین بس که یک سوره به وجوب و اهمیت آن اختصاص و دهها روایات در کتب و منابع دینی به فضیلت نماز جمعه و یا عقوبت ترک آن اشاره می کند.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی (ره) و تجلیل از نقش و جایگاه ائمه جمعه و اعضای ستاد های برگزاری نماز جمعه گفت : خدمت در نهادهای مقدس نماز جمعه ، خدمت به تقوا ، ایمان ، آگاهی و بصیرت است.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر بیان و پیگیری مشکلات مردم از تریبون نماز جمعه را از کارکردهای نهاد نماز جمعه دانست و با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر کنگان اظهار داشت : احداث اسکله تجاری یکی از مطالبات بحق و دیرینه مردم این خطه است که بخاطر تکرار مکرر آن در جلسات مختلف ملال آور شده و شایسته نیست این مطالبه بحق همچنان روی زمین و در حد شعار مانده باشد.

وی گفت : انتظار جدی مردم از دولت محترم بویژه وزارت نفت و استاندار محترم تحقق این خواسته مردمی با قید فوریت است.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با تقدیر از اقدام جمعی از بازاریان و نیز اتاق اصناف و راه اندازی جشنواره خرید تابستانه اظهار داشت : راه اندازی بازارچه مرزی در شهر بندری کنگان ضروری است.

وی راه اندازی و احداث دانشگاه دولتی را از دیگر مطالبات بحق مردم این شهرستان دانشت و گفت : انتظار می رود مسئولان مربوطه زمینه را برای تحصیلات تکمیلی در سه دانشگاه کنگان فراهم و البته دانشگاه ها نیز کمیت و کیفیت را در مسائل آموزشی ارتقا بخشند.

محمودی در پایان جوانان را سرمایه های اصلی کشور دانست و با اشاره به صنعتی بودن شهرستان و نیازهای جوانان خواستار توجه به توسعه ورزش ، ایجاد بستر برای ازدواج آسان جوانان و نیز اشتغال پایدار جوانان بومی در ادارات و شرکتها شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی مردم و همه دستگاهها و نهادها با دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه ، یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام میرزایی امام جمعه موقت و فقید کنگان را گرامی و در پایان از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام عاشوی در سنگر امامت جمعه سیراف  و ائمه جمعه اهل سنت شهرستان نیز تشکر کرد.

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت : نماز جمعه در فقه اهل سنت یک واجب عینی است.

شیخ محمد جمالی افزود : امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه توسط اهل سنت در صدها شهر و روستای سنی نشین ایران اسلامی اقامه می شود.

وی در پایان بر لزوم حل مشکلات مردم و اقدام و عمل برای تحقق مطالبات مردمی مطرح شده توسط امام جمعه کنگان تاکید کرد.// ابوذر حسین پور

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن