بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30490
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 5 مرداد 95 0:08 ق.ظ

استاندار بوشهر: دولت به دنبال رفع مشکلات تولید است

استانداربوشهرگفت: با توجه به اینکه درسالهای گذشته شرایط سختی بر فعالان بخش تولید تحمیل شد، دولت تدبیر و امید حل مشکلات این بخش را دستور کار قرار داده است.

نتیجه تصویری برای مصطفی سالاری عکس

به گزارش ثلاث به نقل از ایرنا :مصطفی سالاری روز دوشنبه در آئین تجلیل از فعالان بخش اقتصادی استان به مناسبت روز صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از مشکلات این بخش دراستان و کشور برهم تاثیر گذارند که دولت با همکاری بخش خصوصی به دنبال حل آنهاست.
وی اظهار کرد: هنوز آثار وضعیت نامطلوبی که در سال های گذشته بر بخش تولید و اقتصاد ما حاکم شده بود و عمده ترین آن مربوط به تورم بوده باقی است.
استاندار اضافه کرد: درسالهای گذشته تورم بالای ۴۰ تا ۵۰ درصد را تجربه کردیم که ساختارهای فراوانی را بر هم زده و با ورود دولت به ساماندهی این وضعیت، تورم را به ۱۰ درصد رساند و آن را ثابت نگه داشت.
سالاری با تاکید بر اینکه هم اکنون درآمد واحدهای تولیدی کم است، ادامه داد: دولت به دنبال حل این مشکلات است هرچند گام هایی در این راستا برداشته است ولی کافی نبوده و این حرکت ها می توانند آثار مثبت خود را به مرور زمان نشان دهد.
سالاری با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل به دنبال حل مشکلات واحد های تولیدی است، گفت: در اجرای مصوبات ستاد تسهیل، بانک های عامل ملزم به همکاری هستند و در صورت همکاری نکردن با ستاد تسهیل با آنها برخورد جدی خواهد شد.
وی بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی و مالیات بسته های حمایتی برای واحد های تولیدی که دراین زمینه با مشکل روبرو هستند، در نظر گرفته اند که می توانند به این بخش کمک کنند.
سالاری باتاکید بر اینکه اسکله مواد معدنی در استان یکی از نیازهای اصلی برای فعالان این بخش است، ادامه داد: کارخانه های سیمان دشتی و دشتستان از متقاضیان احداث اسکله صادرات مواد معدنی هستند که دراین ارتباط آمادگی برای واگذاری اسکله های نیمه تمام در استان به این واحد ها وجود دارد.
وی اظهارکرد: قاچاق کالا به نوعی در کشور و استان وجود دارد ولی باید فعالیت دو هزار لنج سفاری در استان را در نظر داشت که با جمع بندی فعالان این بخش ۱۶ تا ۲۰ درصد از جمعیت استان از این طریق امرار معاش می کنند.
سالاری اضافه کرد: هم اینک شغل های جایگزین نیز برای ملوانان و فعالان این بخش وجود ندارد و شرایط تبدیل کردن شناورهای چوبی به شناورهای فلزی نیز فراهم نشده است.
وی بیان کرد: برخی با رویکردهای سیاسی، وجود مناطق آزاد تجاری در کشور را راههای ورود کالای قاچاق می دانند در حالی که صحت نداشته ومناطق آزد می توانند در توسعه شهرها موثر باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: ستاد کارگروه تسهیل به منظور حل مشکلات فعالان این بخش تاکنون ۳۸ جلسه تشکیل داد که به ۱۹۸ پرونده رسیدگی شده است.
سید حسین حسینی محمدی افزود: در این جلسات ۳۱۶ مصوبه تصویب شد که ۱۳۵ مورد آن اجرایی و ۱۸۱ مورد آن دردست اجراست.
وی با اعلام اینکه همه واحد های تولیدی می توانند ماشین آلات مورد نیاز خود را بدون تعرفه وارد کنند، اظهار کرد: ۳۴۹ طرح نیز در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که تاکنون ۱۳۸ مورد با اعتبار یکهزارو ۸۰۰ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی، ۹۴ مورد با یکهزارو ۲۳۰ میلیارد ریال، سرمایه در گردش و ۴۴ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۵۷۰ میلیارد ریال به ۱۰ بانک عامل معرفی شدند.
حسینی محمدی اضافه کرد: همچنین ۷۴ جواز تاسیس در چهارماه نخست امسال صادر شده، این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد نشان می دهد.
در این آئین از ۱۱ نفر از کارآفرینان برتر استان بوشهر تجلیل شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن