بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30539
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 مرداد 95 1:42 ق.ظ

کسب رتبه اول توسط کارگروه تخصصی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در کشور

کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رتبه اول را در بین ۵۶ دانشگاه کشور به دست آورد.

به گزارش ثلاث – دکتر امین صابری نیا، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، طی نامه‌ای از اختصاص موفقیتی کشوری به کارگروه سلامت در بلایای دانشگاه خبر داد.
در این نامه آمده است که این برتری بر اساس بررسی مستندات سال ۱۳۹۴ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه مدیریت خطر و حوادث غیرمترقبه و برابر کارشناسی انجام‌گرفته حاصل‌شده است.
کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، موفق شده است ۱۰۰ درصد امتیازات لازم این بررسی را کسب نماید تا نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۳ پیشرفتی ۵۴ درصدی را شاهد باشد.
دبیر دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، انجام اقدامات همه‌جانبه، حمایت مدیران استان، دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، روسای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، مسئولین کمیته‌های بحران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت این موفقیت به‌دست‌آمده است.
دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: تشکیل کارگروه سلامت، مشخص کردن آمادگی سازه‌ای، غیر سازه‌ای و عملکردی بیمارستان‌ها (FHSI)، تدوین سامانه فرماندهی حادثه، تدوین برنامه پاسخ بیمارستان‌ها در حوادث (با توجه به استراتژی منطقه پاسخ به حوادث هسته‌ای) بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این زمینه است.
وی تصریح کرد: استخراج سناریوی محلی، تدوین نقشه راه کارگروه سلامت دانشگاه، ساماندهی انبارهای بحران و گردآوری اطلاعات آن از دیگر اقدامات کارگروه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر عبدالرحیم دادجو گفت: اختصاص مکان مناسب برای مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه و دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل دانشگاه، انجام مانورهای دورخیزی طبق دستورالعمل‌های ارسالی نظیر کوروناویروس و بازگشت حجاج (حادثه فرضی) و ارسال گزارش آنها به ستاد کشوری و شرکت کارشناسان مرتبط در دوره‌های آموزشی لازم از اقدامات دیگر دانشگاه بوده است.
گفتنی است علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کارگروه سلامت در دانشگاه‌های کرمان، قزوین، کردستان، زنجان، ایران و همدان نیز نمره ارزشیابی کامل احراز کرده و طراز یک کشوری را به دست آورده‌اند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن