بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30781
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 11 مرداد 95 2:55 ب.ظ

توزیع ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار بین ۱۰ شهرستان استان بوشهر/ اول دشتستان آخر دیلم

گفتنی است در این نشست به دلیل اختلافات نمایندگان استان بوشهر بر سر شکل گیری مجمع نمایندگان ، دو نماینده ای از این مجمع که باید به این نشست معرفی شوند تا نظارت لازم و قانونی را داشته باشند غایب بودند و توزیع اعتبارات بدون حضور این دو نماینده انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در مجموع ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، در ۱۰ شهرستان استان توزیع می‌شود.

به گزارش ثلاث به نقل ازسوک، رضا عوض‌پور صبح در نشست با فرمانداران استان بوشهر با اشاره به توزیع اعتبارات شهرستانی اظهار داشت: سال گذشته با همراهی فرمانداران برای تعریف پروژه‌های عمرانی، شاهد رشد خوبی در افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر و هفته دولت بودیم که موجب شد تا شاخص عملکرد استان در زمینه طرح‌های عمرانی ارتقا یابد.

وی با تأکید بر سطح‌بندی طرح‌های و پروژه‌های عمرانی توسط فرمانداران تصریح کرد: به‌طور مثال برای حل مشکلات تجهیزات مدارس مثل میز، نیمکت، آب‌سردکن و … ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد که از محل اعتبارات استانی و سازمان نوسازی مدارس کشور تأمین خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در قالب طرح هجرت نیز برای تعمیر و تجهیز مدارس اعتبار در نظر خواهیم گرفت که این کار هم کمکی به آموزش و پرورش است و هم اینکه هدف ما اجرایی خواهد شد.

عوض‌پور با اشاره اعتبارات مورد نیاز در حوزه آب شهری و روستایی گفت: ۸۰ هزار متر مکعب مخزن آب در حوزه شهری نیاز داریم که برای این کار ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اعتبار آن هم از محل اعتبارات استانی باید تأمین کنیم.

وی در مورد طرح‌های نیمه‌تمام هم گفت: تأکید استاندار بوشهر این بوده که طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت اجرا و تأمین اعتبار باشد و طرح‌های اثرگذار هم در اولویت خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: ملاک اصلی در توزیع اعتبارات تعادل بین شهرستان‌ها بوده و برای این امر ترکیبی از نسبت مساحت و جمعیت مدنظر ما بوده است.

این مسؤول گفت: ۳۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت، بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و پروژه‌های پیشنهادی و در مجموع ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، در ۱۰ شهرستان استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تقسیم اعتبارات شهرستانی، سهم بوشهر ۵۶ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان، دشتستان ۸۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان، تنگستان ۳۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان، دشتی ۴۱ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان، دیر ۲۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان، دیلم ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان، گناوه ۳۷ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، کنگان ۳۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان جم ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و عسلویه هم ۲۱ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان اعتبار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: از هفته آینده کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و اعتبارات یاد شده در این نشست‌های برای طرح‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عو‌ض‌پور ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده شنبه آینده کمیته برنامه‌ریزی در کنگان و عسلویه، یکشنبه در جم و دیر، سه‌شنبه در دیلم و گناوه، چهارشنبه در دشتی و تنگستان و پنج‌شنبه در دشتستان و بوشهر برگزار می‌شود.

گفتنی است در این نشست به دلیل اختلافات نمایندگان استان بوشهر بر سر شکل گیری مجمع نمایندگان ، دو نماینده ای از این مجمع که باید به این نشست معرفی شوند تا نظارت لازم و قانونی را داشته باشند غایب بودند و توزیع اعتبارات بدون حضور این دو نماینده انجام شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن