بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30964
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 16 مرداد 95 2:19 ق.ظ

دو خبر از پتروشیمی جم

ثلاث- جلسه هم اندیشی توسعه سرمایه گذاری مکران با حضور آقای محمد رضا موثقی نیا مدیر عامل شرکت توسعه نگین مکران و مهندس میر افضلی و جمعی از مدیران و روسا در دفتر مرکزی برگزار شد.

برگزاری-جلسه-هم-اندیشی-توسعه-سرمایه-گذاری-در-مکران
به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم: روز گذشته در این جلسه هم اندیشی آقای محمد رضا موثقی نیا مدیر عامل شرکت توسعه نگین مکران به معرفی منطقه چابهار به عنوان قطب آتی توسعه صنعت پتروشیمی پرداخت و در ادامه پیشنهاداتی از سوی مهندس میر افضلی مدیر عامل پتروشیمی جم به منظور گره گشایی از برنامه های توسعه ای، فعال شدن صنعت پتروشیمی و ارائه بسته جذابیتهای سرمایه گذاری در چابهار ارائه شد.
مهندس میر افضلی در این جلسه هم اندیشی اظهار داشت: سالانه حدود ۵ میلیون تن LPG (مخلوطی از بوتان و پروپان) که توسط کشتی های LPG بر به کشور چین صادر می شود این محصولات توسط این کشور با قیمت کم خریداری شده و با پرداخت کرایه حمل ۲۰۰ دلار به ازاری هر تن توسط واحد های الفینی که راه اندازی شده آن را به محصولات ارزشمند تبدیل می نماید. که با  برنامه های توسعه در پارس جنوبی و شمالی ظرفیت تولید LPG ایران از ۸ میلیون تن فراتر خواهد رفت که با این میزان محصول می توان ۸ کارخانه تولید محصولات اتیلن و پروپیلین در منطقه چابهار راه اندازی نمود که ارزش افزوده آن ۳ برابر ماده خام صادراتی می باشد.
از پیشنهاداتی که در این جلسه هم اندیشی توسط آقای میر افضلی ارائه شد  بررسی دقیق فنی و اقتصادی خط انتقال اتان با قابلیت انتقال LPG از منطقه عسلویه به چابهار متصل شود. و چنانچه این خط راه اندازی شود هزینه حمل محصول خام LPG به کشور چین و سایر مقاصد صادراتی ۴۰ دلار کاهش خواهد یافت بنابراین به خودی خود این خط از توجیه اولیه برخوردار می باشد.
همچنین مدیر عامل پتروشیمی جم افزود: با احداث این خط می توان حداقل ۵ میلیون تن اتان – بوتان و پروپان به منطقه چابهار منتقل و ۵ پتروشیمی بزرگ در آنجا احداث نمود که شرکت های سرمایه گذار در صورت مهیا شدن شرایطی که متعاقبا اعلام می نمایم می توانند از هم اکنون برای سرمایه گذاری در آن منطقه مطالعه نمایند حتی چنانچه برخی واحدهای پتروشیمی چند ماه زودتر از خط لوله یاد شده به بهره برداری برسند امکان تامین خوراک آنها از طریق کشتی های( حمل LPG)   با ظرفیت حمل ۳۰ هزار تن وجود دارد.
میر افضلی ادامه داد: محصولات تولیدی پتروشیمی های چابهار با کرایه حمل ۴۰ تا ۵۰ دلار به ازای هر تن ارزانتر نسبت به  منطقه عسلویه قابلیت صادرات به بازار جهانی را دارند و این مزیت مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد.
اما مهمترین مزیتی که می تواند سرمایه گذاران خارجی را ترغیب به سرمایه گذاری در چابهار نماید عبارتند از:
۱- معافیت ۲۰ ساله مالیاتی
۲- تخفیف تا ۳۰ در صد در نرخ خوراک مایع تحویلی به این شرکتها بر اساس تبصره بند ۱ ماده قانون اصلاح بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۹۳/۱۲/۰۴ می باشد
ایشان افزود: چنانچه وزارت نفت حاضر به انعقاد این قرارداد ۲۰ ساله با این شرکتها ی سرمایه گذار در منطقه چابهار و اعطای تخفیف خوراک تا۳۰ درصدی برای قروش اتان – بوتان – پروپان باشد حجم عظیم سرمایه گذاری به منطقه مکران و چابهار گسیل خواهد شد و ده ها هزار اشتغال مستقیم بوجود خواهد آمد.
مهندس میر افضلی در جلسه هم اندیشی خاطر نشان کرد: درآمد ملی کشور از بابت فروش ۵ میلیون تن LPG حدود ۱/۵ میلیارد دلار است. در حالی که اگر با شرایط یاد شده سرمایه گذاری خارجی جذب شود و واحدهای PDH و الفین راه اندازی گردد ارزش محصولات تولیدی ناشی از بوتان و پروپان به حدود ۵ میلیارد دلار خواهد رسید. لذا در نگاه بلند مدت و واقع بینانه و (البته نه در نگاه تنگ نظرانه و غیر ملی) این تخفیف خوراک کاملا به نفع منافع و اقتصاد ملی است و مبلغ این تخفیف خوراک در سال حدود ۴۰۰ میلیون دلار خواهد بود که منجر به بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری و ۵/۳ میلیارد دلار درآمد ملی بیشتر خواهد شد.
 مدیر عامل پتروشیمی جم در پایان متذکر شد: علاقمندان به توسعه صنعت پتروشیمی مکران می بایست زیر ساختهای اساسی و راه گشا برای سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم نمایند؛ که اگر جز این باشد هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری کلان در آن منطقه نخواهد شد.
پتروشیمی جم

آگهی مزایده

شرکت پتروشیمی جم در نظر دارد جهت فروش قسمتی از محصولات خود بشرح ذیل از طریق انتشار آگهی مزایده به مدت ۱۵ ماه در بازار چین به متقاضیان واجد شرایط طی قرار داد به شرح ذیل اقدام نماید.

مزایده

۱۶۰۰۹۶

پتروشیمی جم

پتروشیمی جم

 
 

 

آگهی مزایده عمومی JPCT-160096 فروش بلند مدت محصولات تولیدی پتروشیمی جم به صورت عمومی

 
 
توضیحات
 
شرکت پتروشیمی جم در نظر دارد جهت فروش قسمتی از محصولات خود بشرح ذیل از طریق انتشار آگهی مزایده به مدت ۱۵ ماه در بازار چین به متقاضیان واجد شرایط طی قرار داد به شرح ذیل اقدام نماید.
شرایط خاص مزایده:
– سبد محصول شامل: HD52518, HD60507 UV, HF4760(BL3), HM9450F(EX5) و  HD5000S
– حداکثر تناژ هر قرارداد طی دوره قرارداد ۷۵ هزار تن می باشد.
– شرایط پرداخت ۱۰% پیش پرداخت و ۹۰% در ازای کپی بارنامه
– به پیشنهاداتی که پرداخت آن به صورت اعتباری باشد به ازای هر ماه پرداخت مدت دار ۱% به قیمت فرمول پیشنهادی اضافه میگردد.
– متقاضیانی که تقاضای خرید مدت دار دارند ملزم به ارائه ضمانت نامه بانکی (ضمانت نامه تعهد پرداخت معادل ارزش تناژ یک ماه از بانک های داخلی و یا بانک های معتبر بین المللی می باشند.)    
– ترم تحویل کالا CFR بندر های اصلی چین خواهد بود. (انتخاب شرکت حمل با پتروشیمی جم می باشد)
– نرخ ارز پرداخت میتواند به صورت دلار، یورو و درهم باشد. در صورت نیاز به تبدیل نرخ ارزها به همدیگر از وب سایت  exchangerate.com در روز صدور بارنامه استفاده خواهد شد و در صورت تعطیلی و یا عدم اعلام نرخ توسط سایت مذکور اولین روز کاری مورد ملاک قرار خواهد گرفت.
– مدت زمان قرارداد از ابتدای ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ تا انتهای سال ۲۰۱۷ می باشد
– بسته بندی به صورت پالت پلاستیکی می باشد.
-طرح پیشنهاد قیمت به صورت فرمولی از نشریه ICIS بازار چین به صورت میانگین سه هفته در تاریخ بارنامه (هفته قبل-هفته بارنامه-هفته بعد) و مطابق با جدول زیر می باشد.
مرج قیمت گذاری نام محصول
Average ICIS Injection > 10 HD52518
Average ICIS Injection <10 HD60507 UV
Average ICIS HDPE Film HM9450F(EX5)
Average ICIS Blow Molding HF4760(BL3)
High ICIS HDPE Film HD5000S
 
شرایط عمومی مزایده:
۱٫ درخواست ها می بایست به صورت کتبی در پاکت های در بسته به صورت مهر و موم شده به دبیرخانه پتروشیمی جم به آدرس تــهــران، خیابان ولیعصر، میدان تــوانیـــر، خیابـان نظامی گـــنــجــوی، پلاک ۲۷  کدپستی: ۱۴۳۴۸۴۳۱۴۵ تحویل گردد.(شماره مزایده حتما بر روی پاکت قید گردد)
۲٫ تائید یا رد درخواست ها در صلاحیت پتروشیمی جم می باشد.
۳٫ شروع مزایده از تاریخ ۱۲ مردادماه (۲ August) لغایت ۲۲ مردادماه (۱۲ August) می باشد. بدیهی است به پاکت های دریافت شده پس از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۴٫ مزایده به صورت عمومی برگزار خواهد شد.
۵٫ مزایده میتواند یک و بیش از یک برنده داشته باشد
//
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن