بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30977
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 16 مرداد 95 7:13 ب.ظ

مدیر حج و زیارت استان بوشهر :

آغاز ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی در استان بوشهر

مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق سامانه اینترنتی samah.haj.ir و ۲۳ دفتر مجاز زیارتی استان بوشهر آغاز شد.

اربعین

به گزارش ثلاث ؛ رسول رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان اعزام به تجمع اربعین حسینی در استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: متقاضیان شرکت دراجتماع بزرگ اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام شدگان شرکت در مراسم اربعین حسینی بیمه می‌شوند گفت: پوشش بیمه‌ای زائران اربعین اجباری بوده و ویزای اربعین برای کسانی صادر می‌شود که تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گیرند بگونه‌ای که این افراد از ۲۰ محرم تا آخر ماه صفر تحت پوشش بیمه قرار دارند.

رنجبر افزود: در مرحله نخست ثبت نام، متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و همراهان در سامانه تاریخ تشرف و مرز خروجی خود را برای عزیمت به کشور عراق انتخاب می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر با اشاره به اینکه داشتن گذرنامه با داشتن بیش از شش ماه اعتبار امری مهم و ضروری است گفت: ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به صورت گروهی انجام می‌گیرد و فرد یا افراد زیر ۵ نفر توسط دفاتر زیارتی به یک گروه تبدیل می‌شوند.

رنجبر با بیان اینکه که در هر گروه فردی  به عنوان سرگروه انتخاب می‌شود افزود: در هر گروه لازم است فردی فعال و مسئولیت‌پذیر به عنوان سرگروه در سامانه ثبت شود و اطلاع‌رسانی‌های بعدی ستاد اربعین از طریق ارسال پیامک به سرگروه اعلام می‌شود.

وی مرز خروجی زائران استان بوشهر برای عزیمت به عراق شلمچه دانست و افزود: از آنجایی که مرز خروجی زائران بر اساس ظرفیت آن مرز مشخص می‌شود، اولویت اعزام زائران بر اساس تقدم زمانی در ثبت نام زائران مشخص می‌شود و در صورت ازدحام در هر تاریخ، سامانه تاریخ‌های دیگری را به آنان پیشنهاد می‌دهد. 

مدیر حج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه شماره تلفن‌های تعیین شده پاسخگوی سوالات متقاضیان است گفت: ۲ شماره تلفن ۰۹۳۶۴۵۵۸۵۸۳ و ۰۹۱۷۶۲۹۳۹۴۱ پاسخگوی ابهامات متقاضیان اعزام از استان بوشهر به تجمع اربعین حسینی است.

رنجبر با اشاره به اعزام زائران استان بوشهر در سال قبل افزود: سال گذشته  ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفراز استان بوشهر در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن