بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30987
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 16 مرداد 95 8:08 ب.ظ

قائم مقام ستاد سرشماری شهرستان کنگان؛

سرشماری اینترنتی سال ۹۵ در کنگان/ اطلاعات سرشماری در میزان و پرداخت یارانه ها بی تاثیر است

ثلاث – طبق آمارهای موجود و نتایج آخرین سرشماری شهرستان کنگان در سال ۹۰ جمعیت این شهرستان پس از انتزاع عسلویه از آن ۱۰۵۶۲۶ نفر بوده که ۶٫۵ درصد از جمعیت استان بوشهر را شامل می شود و متشکل از ۲۱۴۱۱ خانوار است و سومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر به شمار می رود.

به گزارش ثلاث؛ طبق دستورالعمل های موجود سرشماری مسکن و نفوس هر ۵ سال یک بار صورت می گیرد و طبق آمارهای موجود و نتایج آخرین سرشماری شهرستان کنگان در سال ۹۰ جمعیت این شهرستان پس از انتزاع عسلویه از آن ۱۰۵۶۲۶ نفر بوده که ۶٫۵ درصد از جمعیت استان بوشهر را شامل می شود و متشکل از ۲۱۴۱۱ خانوار است و سومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر به شمار می رود.

ثلاث :معاون برنامه ریزی و قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان کنگان گفت: هدف اصلی سرشماری بدست آوردن آمار واقعی از مناطق مختلف وکل کشور برای برنامه ریزی هرچه بهتر است.

عباس پاریابی با بیان اینکه تا سال ۱۳۸۵ سرشماری نفوس و مسکن هر ده سال یک بار انجام می شد، افزود: به دلیل تغییر وتحولاتی که صورت پذیرفت اکنون شاهد هستیم که سرشماری ها هر ۵ سال یک بار صورت می گیرد.

وی افزود: این سرشماری ها به عنوان خروجی و مبنای برنامه ریزی های ۵ ساله برای شهرستان، استان و کشور خواهد بود.

وی گفت: این کار در دو مرحله اینترنتی (به صورت آزمایشی) به مدت ۲۰ روز و سرشماری میدانی صورت خواهد گرفت.

پاریابی گفت: سرشماری میدانی در شهرستان کنگان از ۲۵ مهرماه سال جاری آغاز و تا ۲۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به تغییراتی در نحوه ثبت آمار، گفت:  در این نوبت به جای استفاده از روش مرسوم قدیمی (ثبت آمار با قلم و کاغذ) از تبلت استفاده خواهد شد.

وی با دعوت از مردم فهیم شهرستان کنگان جهت مشارکت هر چه بیشتر در این سرشماری گفت: این اتفاق خوب و خوشایند می تواند در تعیین سرنوشت شهرستان کنگان نقش داشته باشد و خوشبختانه شهرستان کنگان به دلیل نرخ رشد جمعیتی بالا پس از پایتخت در این برنامه به صورت ویژه دیده شده است و انتظار می رود مردم نیز در این خصوص همکاری خوب و چشمگیری داشته باشند.

قائم مقام ستاد سرشماری مسکن و نفوس شهرستان کنگان گفت: این اطلاعات و آمار محرمانه است و تاثیری در یارانه های دریافتی مردم ندارد و خیال مردم از این بابت آسوده باشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن