بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31174
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 19 مرداد 95 7:01 ب.ظ

اسامی نفرات برتر کنکور اعلام شد.

رئیس سازمان سنجش اسامی نفرات برتر کنکور سراسری ۹۵ را اعلام کرد.

به گزارش ثلاث و به نقل از به گزارش خبرنگار نسیم آنلاین، ابراهیم خدایی گفت: ۳۶ نفر برتر شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۵ معرفی شدند.

وی افزود:۲۶ نفر از افراد برتر کنکور امسال آقا و ۱۰ برگزیده نیز خانم هستند.

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه بیشترین نفرات برتر آزمون امسال شرکت کنندگان تهرانی هستند،خاطر نشان کرد: ۲۱ نفر از پذیرفته شدگان از تهران و شمیرانات بوده و۱۵ نفر دیگر نیز از شهرستانهای سراسر کشور هستند.

 

 

 

 

 

دکتر ابراهیم خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در ادامه این نشست گفت: این روزهای روزهای پرکار سازمان سنجش است علاوه بر اینکه اعلام نتایج را در روزهای آینده داریم در روز جمعه نیز آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و المپیاد را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با تشکر از تمامی نهادهایی که در برگزاری کنکور سال ۹۵ شرکت داشتند بیان کرد: از وزارت اطلاعات بابت تمام تلاش‌هایی که در خصوص حفاظت از امنیت آزمون داشتند به طور ویژه تشکر می‌کنیم.

رئیس سازمان سنجش در ادامه با اشاره به نقش احتساب سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۵ گفت: امسال سوابق تحصیلی به صورت مثبت در آزمون سراسری اعمال می‌شود به نحوی که اگر سوابق کلی داوطلبان باعث کاهش رتبه آنها شود سوابق تحصیلی اعمال نمی‌شود و تنها در صورتی این امر امکان‌پذیر است که سوابق تحصیلی باعث رشد رتبه داوطلبان گردد.

خدایی در ادامه افزود: آزمون سراسری سال ۹۵ با شرکت حدود ۸۶۰ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۱۶۲ هزار و ۷۳۱ در گروه ریاضی و فنی، در حدود ۵۱۹ هزار نفر در گروه علوم تجربی، در حدود ۱۶۱ هزار نفر در گروه انسانی، ۹ هزار و ۹۶۷ نفر در گروه هنر و ۶ هزار و ۱۹۸ نفر در گروه زبان‌های خارجه شرکت کردند.

معاون وزیر علوم در ادامه گفت: ظرفیت امسال پذیرش دانشگاه‌ها ۷۵۰ هزار نفر که شانس قبولی در گروه‌های ریاضی و علوم انسانی بیشتر از ظرفیت اعلام شده است اما در گروه علوم تجربی به دلیل تعداد بالای داوطلبان شانس قبولی از ظرفیت اعلام شده کمتر است به نحوی که ۶۵ درصد از داوطلبان در این گروه ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به ظرفیت رشته‌های پر طرفدار در کنکور سال ۹۵ گفت: امسال در رشته‌های پر طرفدار و پر تقاضا مانند چهار رشته مطرح در گروه علوم تجربی شامل رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندان‌پزشکی و دامپزشکی ظرفیت نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و ثابت بوده است در مجموع  حدود ۹ هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت برای این رشته‌ها در نظر گرفته شده است.

خدایی در ادامه با اعلام زمان رسمی اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ گفت: از چند هفته پیش بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ مرداد را برای اعلام نتایج اولیه در نظر گرفته بودیم و بر این اساس از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۲۰ مرداد نتایج اولیه کنکور سراسر ی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش در ادامه افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته در تمام گروه‌های آزمون امسال تا بعدازظهر فردا در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: مهلت انتخاب رشته امسال از ۲۳ تا ۲۸ مرداد خواهد بود و داوطلبان از بعدازظهر روز جمعه ۲۲ مردادماه می‌توانند پاسخ‌نامه و کلید پاسخ‌ها را بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده کنند، بر این اساس اگر داوطلبی به نتایج خود اعتراض داشت می‌تواند اعتراضش بر روی سایت سنجش ثبت نماید و ما در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهیم کرد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن