بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31304
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 21 مرداد 95 11:47 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

کنگان به قطب درمانی جنوب استان تبدیل می شود/ تخت های بیمارستان امام خمینی به ۲۰۰ عدد افزایش می یابد

اختصاصی ثلاث – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به زیر ساخت های اساسی و زیر بنایی که در توسعه درمان پیش بینی کرده ایم ، شهرستان کنگان توانایی تبدیل شدن به قطب درمانی در جنوب استان را دارا است و امیدوارم به این اتفاق بتوانیم به تمام شهرستان های جنوب استان بوشهر و استان های همجوار خدمات ارائه کنیم.

به گزارش ثلاث ، نشست شورای سلامت شهرستان کنگان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اصحاب رسانه در فرمانداری شهرستان کنگان برگزار شد.

یکی ازممتازترین ICU های استان در بیمارستان امام خمینی بهره برداری می شود

دکتر علیرضا رئیسی ضمن تبریک روز خبرنگار و دهه کرامت ، بیان کرد : بیمارستان کنگان طی ۳ سال گذشته تغییراتی شایانی در حوزه سلامت داشته و برای ارائه خدمات بهتر به مردم کنگان و شهرستان های همجوار نیاز به تحولاتی عمده دارد .

وی افزود : با طراحی و برنامه ریزی که انجام شده خوشبختانه توانستیم به سمت بهسازی و احداث فضای فیزیکی بیمارستان بریم که شامل ساختمان الحاقی ( اورژانس جدید و  ICU ) است. این ICU  که  یکی از ممتاز ترین ICU های استان خواهد بود به زودی راه اندازی خواهد شد . ساختمان الحاقی بیمارستان امام خمینی ره کنگان شامل بخش بستری، بخش اورژانس، بخش بستری اورژانس و بخش داخلی است که به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد :برای اتاق احیاء و سایر قسمت های مورد نیاز جهت توسعه بخش مراقبت های ویژه و اورژانس کنگان نیز اقدام شده است.

MRI بیمارستان امام خمینی در سطح استان کم نظیر است

وی با بیان اینکه طی افتتاحیه ۴۵ روزه MRI بیمارستان امام خمینی ره کنگان( که در نوع خود در استان بی نظیر است)، بیش از ۶۰۰ مورد عکس برداری شده، خاطر نشان کرد : این بخش علاوه بر اینکه به جنوب استان خدمات ارائه می دهد، بخشی از شهرستان های استان های همجوار را نیز پوشش می دهد.

راه اندازی بخش NICU ( بخش ویژه نوزادان) در بیمارستان امام خمینی از خدمات جدید این مرکز درمانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه اندازی و فعالیت ۸ تخت در بخش NICU (بخش ویژه اطفال ) را از خدمات جدید بیمارستان امام خمینی (ره) برشمرد و افزود : ما پیش بینی بهره برداری از این قسمت را نداشتم ولی اکنون بعد از افتتاحیه این بخش، تمام تخت های آن اشغال شده و این نشان بر دو مورد است که  اول مردم کنگان به بیمارستان اعتماد دارند و دومین بحث ، نیاز منطقه است .

 در هفته دولت ۲ دستگاه آمبولانس  ICU دار مخصوص نوزادان و بزرگسالان تحویل بیمارستان امام خمینی خواهیم داد

 رئیسی گفت : سایر توسعه های که در استان انجام شده در شهرستان کنگان هم صورت گرفته است و جهت خدمات بهتر و ایمنی بالاتر بیماران در هفته دولت ۲ دستگاه  آمبولانس مجهز به تخت مراقبت های ویژه ی ( ICU ) نوزادان و بزرگسالان تحویل شهرستان کنگان خواهیم داد .

وی یاد آور شد : با وجود اینکه در شهرستان ۳۰ متخصص وجود دارد و بیش از ۷۰۰۰ ویزیت تخصصی در کلینیک کوثر صورت گرفته است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و انتظار داریم با همکاری و همیاری مردم و مسئولین و فرهنگ سازی جهت ارائه خدمات توسط خیرین به اهداف مان در حوزه سلامت برسیم .

بیمارستان امام خمینی ره کنگان به قطب درمانی جنوب استان بوشهر تبدیل می شود

وی افزود : با توجه به زیر ساخت های اساسی و زیر بنایی که در توسعه درمان پیش بینی کرده ایم ، شهرستان کنگان توانایی تبدیل شدن به قطب درمانی در جنوب استان را دارا است و امیدوارم به این اتفاق بتوانیم به تمام شهرستان های جنوب استان بوشهر و استان های همجوار خدمات ارائه کنیم.

تعداد تخت های بیمارستان امام خمینی از میانگین کشوری نیز بالاتر می رود

وی با بیان این که این منطقه ، منطقه ی استراژیکی است، گفت : با بهره برداری از ساختمان الحاقی بیمارستان امام خمینی ره کنگان،    ۷۴ تخت به کل بیمارستان اضافه می شود و تعداد تخت های بیمارستان به ۲۰۰ تخت خواهد رسید و این رقم از میانگین کشوری نیز بالاتر است. برای تقویت بیمارستان سعی بر این است که بیمارستان های عسلویه و توحید جم به ظرفیت تخت های این منطقه کمک کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پایان یاد اور شد : نیازمندیم که در حوزه ی زیست محیطی با وجود صنایعی که در منطقه موجود هست کار بیشتر و برنامه ریزی  منسجمی صورت بگیرد و در خواست ما از صنایع موجود در شهرستان این است که پیوست سلامت داشته باشند و آن را اجرایی کنند.

زینب تجمع

رئیسی-دانشگاه-علوم-پزشکی-بوشهر-کنگان (۲)

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. امید says:

    مگه به تخته برادر من.شما دکتر ندارید،دم از چه میزنید؟امروز بیمارستان بودم طرف اومده بود دفتر مدیریت داد میزد و میگفت توی بخش زایمان وقت وضع حمل رحم زنشو اشتباهی در آوردن.زنشم الان بدون حرکت توی خونه افتاده.جالب اینجاست که طرف رفته بود پرونده زنشو بگیره بهش نمیدادند.بخدا به گریه انداختنش.از خدا بترسین آخرتی هم هست.

  2. جواد says:

    تو رو خدا به داد ما برسید.سه روز پیش بچم رو بردم بیمارستان دکتر واسش آزمایش و کشت ادرار نوشت بعد از سه روز امروز نوبت جوابدهیش بوده الان که رفتم میگن ظرف رو اشتباهی بهتون دادیم و دوباره آزمایش بدید.بچه من سه روز توی خونه داره درد میکشه واسه جواب این آزمایش الان چرا باید سه روز دیگه هم زجرشو ببینم؟رفتم پیش معاونت بیمارستان میگه من چکار کنم؟درشو تخته بگیرید بابا سنگینترین.

  3. s says:

    با عرض سلام شهرستان کنگان با اینهمه درامدی که از خدمات پزشکی به دست میاره چرا پزشک های کنگانی مطب هاشون شبیه دخمه و تعمیرگاهه از لحاظ بهداشتی که خدا داند بیمارستان امام هم از لحاظ بهداشتی خیلی ضعیفه کاش نظارت بهتری بود زدن کلینیک ٬ اجبار پزشکان از جمع کردن مطب هاشون از چنین جاهایی کاش بیمارستان خدمات مناسب تری برای بیماران و همراهانشان فراهم میکرد و فضاهای سبز بیمارستان گسترش میداد زدن یک پارک یا فضای سبز بیرون بیما رستان خیلی روی روحیه بیماران تاثیر میذاره مسولان عزیز فکری هم بحال متخصص زنان کنند واقعا کمبود دکتر زنان داریم و همینطور اوردن یه سونوگرافی که خانم باشه با تشکر

  4. منتقد says:

    سلام از اینکه این نظر گذاشته نمیشه مطمعنم اما باز هم میگم شاید…….
    بیمارستان جای مقدسیه تورا به خدا بجای اختلافات بی اساس کادر بیمارستان و فکر تخریب و ایجاد این همه نگرش منفی به این بیمارستان دوستانه و باخلوص نیت به مردم خدمت کنید حیف نیست بجای اتحاد و همکاری جهت خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه از ایران عزیز به چیزهای منفی رو آورده اید من که از این عده خیلی گله مندم که پیشرفت این بیمارستان که تنها مرکز درمانی دولتی کنگان است را زمین گذاشته اند و فقط ….. باشد که بیماری ناراحت وگله مند نباشد و این مرکز بهترین باشد

  5. منتقد says:

    به امید داشتن بیمارستانی که تنها دغدغه اش بیمار و رضایت اوست

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن