بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31610
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 مرداد 95 7:30 ب.ظ

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر:

گازرسانی به بزرگترین طرح متانول جهان در «دیر» در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: طرح گازرسانی به بزرگترین طرح متانول جهان در شهرستان دیر در حال اجرا است که با تکمیل این طرح خوراک این واحد صنعتی تامین می‌شود.

به گزارش ثلاث ، غلامعباس حسینی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه طرح‌های گازرسانی در استان بوشهر تسریع یافته است، اظهار داشت: سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب گاز در استان بوشهر مصرف می‌شود که ۹۹ درصد آن مربوط به صنایع پتروشیمی‌، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌های گاز و کارخانه‌های سیمان است و کمتر از یک درصد از گاز مصرفی استان بوشهر به بخش‌های اداری، تجاری، خانگی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه  استان بوشهر در فروش گاز صنعتی رتبه دوم کشور دارد، تصریح کرد: شرکت گاز استان بوشهر درسال گذشته از نظر حجم کلی فروش رتبه چهارم و فروش صنعتی رتبه دوم را کسب کرده است.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع گاز در استان بوشهر اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای ۵ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و خطوط انتقال ۹۵ درصد از خانوار شهری استان بوشهر تحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای ۳۴۰ کیلومتر خط انتقال و  ۴۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع در شهرها و روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد:  تاکنون ۱۴۸ هزار انشعاب گاز در روستاها و شهرهای استان بوشهر نصب شده که تاکنون ۳۳ شهر و ۲۰۰ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه عملیات گاز رسانی در ۲۰۸ روستا در حال اجرا است، افزود:گازرسانی به سه شهر کلمه، تنگ ارم و بوشکان دشتستان با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان برای ۷ هزار خانوار در حال اجرا است.

حسینی با بیان اینکه اکنون ۹۵ درصد خانوارهای شهری و ۷۰ درصد خانوار روستایی استان بوشهر داری شبکه گاز هستند، خلاطرنشان کرد: با تکمیل طرح‌های گازرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌مندی خانوارهای شهری  از نعمت گاز طبیعی به ۹۸ درصد و روستایی به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر نصب ۲۲ هزار انشعاب گاز در شهرها و روستاهای استان بوشهر را از برنامه‌های امسال  دانست و افزود: طرح گازرسانی به بزرگترین طرح متانول جهان در شهرستان دیر در حال اجرا است که با تکمیل این طرح خوراک این واحد صنعتی تامین می‌شود.

وی گازرسانی به کارخانه سیمان مند دشتی با شش میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: طرح گازرسانی به ۱۵۶ مرغداری در دو سال با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا می‌شود که نقش مهمی در کاهش مصرف گازوئیل دارد./ تسنیم

 

گازرسانی

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن